הפיל הלבן מתאושש: הסכם פריסת חובות לתחנה המרכזית החדשה בת"א

תשלם לדיסקונט ב-5 השנים הקרובות ריבית בלבד; פירעון הקרן - 189 מיליון שקל, יחל מ-2009

חברת התחנה המרכזית החדשה בת"א (תמח"ת) ובנק דיסקונט הגיעו להסדר לפריסת החוב של החברה לבנק - 189 מיליון שקל. על-פי החוזה, תשלם תמח"ת ב-5 השנים הקרובות רק את הריבית של החוב - 13 מיליון שקל לשנה. פרעון הקרן ידחה לתקופה שאחרי נובמבר 2009, כשהוא צמוד למדד ונושא ריבית.

ההסכם נחתם ב-29 באוקטובר, ואושר סופית השבוע על-ידי כל הצדדים. תמח"ת נמצאת בבעלות מישור החוף - 53%, נצבא - 35%, ואמד 12%.

בעלי תמח"ת יתנו לבנק דיסקונט ערבות חברה בסך 31 מיליון שקל, להבטחת התשלומים.

הנהלת החברה אמרה היום (ה') ל"גלובס", כי חתימת ההסכם תקל על החברה בהוצאות המימון, ותאפשר לה להשקיע את הסכומים הדרושים בתוכנית לשיפור ושינוי פני התחנה המרכזית.

העיסקה נוחה גם לבנק, מאחר שהיא מונעת, או לפחות דוחה לכמה שנים, את החשש שתמח"ת, אחד הלווים הגדולים של הבנק, לא יוכל לפרוע במועד את חובותיו.

במו"מ בין הצדדים השתתפו בכירי בנק דיסקונט, בראשות המנכ"ל, גיורא עופר; מצד תמח"ת השתתפו יו"ר מישור החוף ומבעלי השליטה בחברה, איל יונה; מנכ"ל מישור החוף, עופר פואה; מנכ"ל נצבא, דוד כהן; ומנכ"ל התחנה המרכזית, זאב עזורה.

תמח"ת חייבת לפרוע 8 מיליון שקל על חשבון קרן וריבית אג"ח שהנפיקה בעבר, במארס 2005. לאחר ההסכם עם בנק דיסקונט, מעריכה החברה כי תזרים המזומנים שלה יאפשר לה לפרוע תשלום זה.

התחנה המרכזית החדשה ובעליה הפעילו בחדשים האחרונים תוכנית להבראת התחנה ושינוי פניה. בין היתר, הוחלפה חברת הניקיון שפעלה עד עתה; הושכרו שטחים ל-12 חנויות בשלוש הקומות המסחריות; ומתנהל מו"מ להשכרת שטחים בקומה 7, שתהיה גם היא מסחרית.

החברה נוקטת צעדים לשיפור המראה החיצוני והתדמית של התחנה, אם כי אומרת שגודל השטח - 40 אלף מ"ר, מקשה על כך.