גם דניאל בלום מצטרף לגל ההפצות: מוכר מניות פ.מ.ס באמצעות הראל שוקי הון

המניה מרכזת מחזור של 43 מיליון שקל ויורדת יותר מ-5% * מניית פ.מ.ס מוחזקת על ידי בלום בשיעור של 80%

בית ההשקעות הראל שוקי הון מפיץ בדקות אלו חבילת מניות של חברת פ.מ.ס שבשליטת דניאל בלום. המנייה מרכזת מחזור חריג של כ-15מיליון שקל ויורדת בכ-5.1%. מניית פ.מ.ס מוחזקת על ידי בלום בשיעור של 80% כך שהכמות הצפה של המניות נמוכה. מהלך של הפצת מניות כפי שעושה בלום כעת עשוי לשפר במעט את רמת הסחירות במניה.

פ.מ.ס הציגה ברבעון השלישי של השנה גידול של 23% במחזור המכירות שלה לעומת הרבעון השני וגידול של כ-100% לעומת הרבעון המקביל ל-99 מיליון שקל. הגידול במחזור המכירות של החברה מיוחס לעלייה בביקושים למוצרי החברה, בעיקר בשל המלחמה המתמשכת בעיראק והצורך של חיילי צבא ארה"ב במיגון. שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד ברבעון הנוכחי על 38.6% לעומת 38% ברבעון המקביל, אלא ש-38% מ-99 מיליון שקל הותירו לחברה רווח גולמי של כ-38 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 18.6 מיליון שקל שנותר לה ברבעון המקביל ממחזור מכירות של 49 מיליון שקל. גם שיעורי הרווחיות התפעולית שמציגה החברה הם חריגים בנוף התעשייתי ועומדים על 33.5%, לעומת 30% ברבעון המקביל ו-36% ברבעון הקודם.

מכיוון שמחזור המכירות עמד על כמעט 100 מיליון שקל ברבעון השלישי הרי שהרווח התפעולי הנגזר משיעורי רווחיות אלו הוא גדול משמעותית מזה שהציגה החברה ברבעון המקביל וברבעון הקודם. ברבעון השלישי עמד הרווח התפעולי של החברה על 33.2 מיליון שקל, גידול של 13.2% לעומת הרבעון הקודם וזינוק של 125% לעומת הרבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה השיגה פ.מ.ס רווח תפעולי של 85 מיליון שקל, עלייה של 60% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של פ.מ.ס הסתכם ברבעון השלישי בכ- 28 מיליון שקל - עלייה של 30% לעומת הרבעון הקודם ועלייה של 111% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה ייצרה פ.מ.ס רווח נקי של 69 מיליון שקל, גידול של 72% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - נתונים שהרבה חברות במשק היו שמחות להציג. הרווח הנקי הגבוה של החברה הביא את ההון העצמי לרמה של 218.7 מיליון שקל והוא מממן כ-85% מסך המאזן.