ביה"ד: אירוע לב בעקבות זימון למבקרת העירייה - תאונת עבודה

בית הדין: המוסד לביטוח לאומי לא הצליח להוכיח, כי השפעת האירועים בעבודה היו פחותים בהרבה מהשפעת נתוניו האישיים של העובד על אירוע הלב

בית הדין הכיר באירוע לב, שנגרם בעקבות זימון עובד לפגישה עם מבקרת העירייה, כתאונת עבודה. השופט, יעקב נויגבורן, הורה לביטוח לאומי להכיר באוטם שריר הלב, שפקד עובד עיריית ירושלים כפגיעה בעבודה.

העובד, יוסף קדמן, זומן לפגישה אצל מבקרת העירייה, בקשר לאחריותו לאי-סדרים וחריגות כספיות בצעדת 3000 לירושלים, שהתקיימה בשנת 1995. מבקרת העירייה הטילה את האחריות העיקרית על המחדלים על המערער. באותו יום שבו הוזמן לפגישה שנתפסה אצל קדמן כהזמנה לשימוע, הוא חש ברע ואושפז בעקבות אוטם שריר הלב. קדמן ביקש להכיר באירוע הלב כתאונת עבודה.

בית הדין האיזורי לעבודה דחה בהליך הראשון את תביעתו, וסבר כי לא מדובר באירוע חריג. בערעור שהוגש לבית הדין הארצי נקבע, כי קדמן היה נתון בדחק נפשי בלתי רגיל בחיי עבודתו, בעקבות קבלת ההזמנה לפגישה אצל מבקרת העירייה. בית הדין הארצי החזיר את הדיון לבית הדין האיזורי.

בעקבות חוות דעת רפואית התברר, כי אכן התקיים קשר בין האירוע החריג בעבודה לבין הופעת אוטם שריר הלב. בית הדין קבע, כי המוסד לביטוח לאומי לא הצליח להוכיח, כי השפעת האירועים בעבודה היו פחותים בהרבה מהשפעת נתוניו האישיים של העובד על אירוע הלב. קדמן יוצג על ידי עו"ד יוסי גוטגליק. (ב.ל 1470/00)