איילון מוזילה בינואר את תעריפי ביטוח החובה

איילון תוזיל בינואר 2005 את תעריפי ביטוח החובה. ההוזלה תהיה דיפרנציאלית כאשר לנהגים מעל גיל 30 הנוהגים ברכב עם כרית אוויר, תינתן הנחה של 7.5%. הנחה של 10% תינתן לנהגים מעל גיל 40, לנהגים מעל גיל 50 תיתן החברה הנחה של 12%. איילון גם תאפשר לכל הרוכש פוליסה לשלמה ב-12 תשלומים ללא ריבית או הצמדה, ותיתן הנחות בביטוח מקיף לרוכש פוליסת ביטוח חובה. במקביל מייקרת החברה את התעריפים לנהגים צעירים (עד גיל 24) ונהגים חדשים (עד שנה ותק) ב-5%.

התחרות בביטוח רכב חובה, מוצר הביטוח הבסיסי ביותר, הפכה השנה לעזה ביותר. ירידת המחירים שהכתיב האוצר, המעבר לתעריף דיפרנציאלי, הלחץ שמפעילות חברות הביטוח הישיר על המחירים וחינוכו של הצרכן לעשות "שופינג" גרמו לירידה ממוצעת של 12% בתעריפי הביטוח.

איילון נקטה בשנה האחרונה במדיניות זהירה של חיתום סלקטיבי שהניב תוצאות משופרות. המשנה למנכ"ל, נגה רחמני, מסביר את המדיניות: "בתקופה האחרונה ערכנו 'ניכוש עשבים' בדרך של פחות תפוקה, אך ברמת רווחיות גבוהה יותר. כעת שינינו מגמה. לאחר שהיינו זהירים, ניתן להיות יותר אגרסיביים".

שינוי המגמה של איילון התחיל למעשה כבר ברבעון השלישי. אם מתחילת השנה ירדו הפרמיות בביטוח חובה ב-12% (לאחר נטרול ההפסד במכרז קואופרטיב דן), הרי שברבעון האחרון עלו הפרמיות ב-3.5%. וצריך לזכור, כי כאשר התעריפים יורדים, עלייה בפרמיות מייצגת יותר מבוטחים.

*יורופ אסיסטנס השיקה את סקונד אופיניון דנטלי, שירות הכולל חוות דעת שנייה לפני ביצוע טיפולי שיניים גדולים ומתן שירותי בקרת איכות לאחר ביצוע הטיפול כולל התאמה בין התכנון לטיפול שבוצע. עלות השירות: 2 שקלים לחודש והשתתפות עצמית של 50 שקל. הפקולטה לרפואת שיניים של אוניברסיטת ירושלים בראשות פרופ' יונתן מן נותנת חסות מקצועית למוצר.

*AIG מציעה הנחה של 8.33% לכל הרוכש ביטוח מקיף בדצמבר. ההנחה תינתן ללקוח לכל חייו, כלומר: בכל פעם שיחזור ויחדש את הביטוח המקיף ב-AIG, תיתן לו החברה הנחה של חודש בתשלום הפרמיה. זאת, ללא התחייבות לטווח ארוך של המבוטח. לדברי סמנכ"ל השיווק של AIG, מיקי ברקן, הטבה זו נועדה לממש את המסר האסטרטגי של החברה ולהמחיש את המחויבות ארוכת הטווח שלה ללקוחותיה, כמו גם את החשיבות שמייחסת החברה לצרכנות נבונה", אמר ברקן.

*יוסי וסרמן יתמנה למנכ"ל עמית, קרן הפנסיה שבבעלות הפניקס. בתפקידו האחרון היה סמנכ"ל במבטחים החדשה והיה אחראי על פיתוח מוצרים, ולפני כן שימש כמנכ"ל קרן הפנסיה פסגה. וסרמן, שעזב את מבטחים לאחר העברת הבעלות למנורה, מקורב לראש אגף הפנסיה בפניקס שלומי אטיאס, בעבר מנכ"ל מבטחים. וסרמן יחליף את דן פנחסי, שנחשב מאנשיו של בועז ליננברג, לשעבר המשנה למנכ"ל הפניקס וכיום באליהו. פנחסי ימונה כאחראי על תחום השיווק והמכירות של הקרן.