נוחי דנקנר מחסל האחזקה במניות לאומי; הרוויח 40 מ' ש' בחודש וחצי

הרווח יוכר ברבעון הרביעי * לפני יומיים מכר דנקנר מניות כלל ביטוח ב-180 מיליון שקל, שייצרו לאי.די.בי פיתוח רווח כולל של 80 מיליון שקל

נוחי דנקנר השלים היום סיבוב פיננסי קצר בן חודש וחצי במניות בנק לאומי וייצר לאי.די.בי פיתוח רווח הון של 40 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". דנקנר השקיע 70 מיליון דולר ברכישת מניות בנק לאומי (2.4% ממניות הבנק), שהוחזקו על ידי מגדל. חברת הביטוח אף העמידה לו אשראי בהיקף של כ-40 מיליון דולר לצורך הרכישה. היום, כאמור, מימש דנקנר את ההשקעה ברווח גדול.

הרכישה בוצעה במחיר של 9.25 שקל למניה, אולם מאז עלה שער המניה והיום נמכרו המניות במחיר ממוצע של 10.5 שקל למניה. כבר לפני כשבועיים החל דנקנר לממש מניות של בנק לאומי ומכר בשוק מניות בהיקף של כ-26 מיליון שקל, אולם היום מסתבר שהמכירה הקודמת הייתה רק "המנה הראשונה", בדרך לחיסול האחזקה במניות בנק לאומי. המימוש במניות בנק לאומי מצטרף למימוש בהיקף של 180 מיליון שקל שביצעה אי.די.בי פיתוח שלשום, בהיקף של 180 מיליון שקל. גם כאן מדובר על רווח הון גדול שייווצר לאי.די.בי פיתוח ברבעון הרביעי, בהיקף של 80 מיליון שקל. בסך הכול ייצרו המימושים האחרונים רווחי הון בהיקף של 120 מיליון שקל לאי.די.בי פיתוח.

הרווח הצפוי ברבעון הרביעי של השנה יצטרף לרווח של 176 מיליון שקל שייצרה החברה ברבעון השלישי של השנה, לעומת 96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-197 מיליון שקל ברבעון הקודם. מתחילת השנה, רשמה אי.די.בי פיתוח רווח נקי של 741 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גם אי.די.בי, בדומה לחברה הבת, דסק"ש, "חייבת" חלק לא קטן מרווחיה ברבעון למכירת אלביט מערכות על ידי אלרון.

אי.די.בי רשמה ברבעון השלישי רווח ממימוש השקעות, בניכוי הפחתות, של 110 מיליון שקל, בהשוואה לסכום של 56 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אלרון, כזכור, מכרה את חלקה באלביט מערכות תמורת 197 מיליון דולר ורשמה בעקבות המכירה רווח הון של 91 מיליון דולר. חלקה של אי.די.בי פיתוח בתוצאות אלרון ברבעון השלישי הסתכם ברווח של 92 מיליון שקל, לעומת רווח של 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בעקבות תוצאות הרבעון השלישי, החליטה אי.די.בי פיתוח לחלק דיבידנד בסכום כולל של 216 מיליון שקל, שהם 3.76 שקל למניה. יום האקס נקבע ל-9 בדצמבר ואילו החלוקה בפועל תתבצע ב-23 בדצמבר. יצוין כי מתחילת השנה חילקה אי.די.בי פיתוח דיבידנד מצטבר (כולל הנוכחי) של 765 מיליון שקל. כיום עומדת יתרת הרווחים הפנויה לחלוקה של החברה על רמה של 1.04 מיליארד שקל. אם להקיש ממדיניות הדיבידנד של החברה עד כה ומהיקף הרווחים שהיא מייצרת, ניתן להניח כי גם ברבעון הרביעי צפויים בעלי המניות בחברה ליהנות מדיבידנד שמן.