הסדר פשרה בין הערוץ הראשון לחברת ורסצ'ה 83

בעקבות ההסדר נמחקה תביעת הדיבה שהגישה ורסצ'ה 83 נגד הערוץ הראשון, בגין הצגתה במסגרת כתבה בעניין חיקויים מסחריים בישראל

רשות השידור וחברת ורסצ'ה 83 ובעליה, בניהו ויהושע צדיק-פור, הגיעו לידי הסכם פשרה, בעקבותיו נמחקה בהסכמה תביעת הדיבה שהגישה ורסצ'ה 83 נגד הערוץ הראשון וכן התביעה הכספית שהגישה לפני כשנתיים לבית משפט השלום באותו עניין ממש.

עניינה של התביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי היה כתבת תחקיר ששודרה בערוץ הראשון במסגרת תוכנית תחקירים בשם "חשיפה", בה הוצגה התובעת, כחלק מכתבה בעניין חיקויים מסחריים בישראל, כמי שמזייפת ומחקה מוצרי הלבשה של מעצבי על.

התובעת, העוסקת בייבוא ושיווק מוצרי הלבשה בשם ורסצ'ה, טענה בין היתר, כי בעקבות פירסום הכתבה פנו אליה לקוחות רבים, בעלי חנויות, רשתות שיווק וזכיינים בטענות קשות כנגדה על כך שהונתה ורימתה אותם, ודרשו את כספם חזרה.

הערוץ הראשון טען בכתב ההגנה, כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב ומשיקולים לא לגיטימיים כחלק מהמאבק המשפטי של התובעים בחברה האיטלקית ורסצ'ה.

לדברי הערוץ הראשון, גם אם לתובעת זכות להשתמש בשם ורסצ'ה, הרי לשם מניעת הטעייה צפוייה של הקונים הפוטנציאליים, וכדי שמוצריה לא יהיו בפועל זיוף של המוצר האיטלקי, מחובתה היה ליידע את הצרכנים כי אינה ורסצ'ה האיטלקית ואינה קשורה אליו. (ת.א. 2152/01).