מפלגת העבודה חויבה לשלם 30 אלף דולר דמי שכירות על אולם בירושלים

זאת לאחר שהפסיקה את תשלום דמי השכירות במארס 1998 בעקבות הסכם קומבינציה בינה לבין היזם ששון לוי

מפלגת העבודה חויבה לשלם 30 אלף דולר דמי שכירות על אולם ששכרה בירושלים, לאחר שהפסיקה את תשלום דמי השכירות במארס 1998.

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, אורית אפעל-גבאי, קבעה, כי מפלגת העבודה חייבת בתשלום דמי השכירות בסך 1,250 דולר בחודש, רבע מדמי השכירות החודשיים, שעמדו על 5,000 דולר בחודש. וזאת, בעקבות הסכם קומבינציה בין מפלגת העבודה ליזם ששון לוי, שאמור היה לשלם את יתרת דמי השכירות - 3,750 דולר בחודש.

מפסק הדין עולה, כי מפלגת העבודה שכרה מחברת מפעלי מתכת ש. כהן, אולם בשטח 500 מ"ר בקומה החמישית במבנה ברח' התעשייה 8 בתלפיות. ביוני 93' נחתם הסכם שכירות לתקופה של 6 שנים עם אופציית הארכה ל-4 שנים. דמי השכירות שנקבעו: 5,000 דולר לחודש.

במסגרת עיסקת קומבינציה בין מפלגת העבודה ללוי, שבו מכרה חברת הנכסים של מפלגת העבודה מגרש במרכז ירושלים, התחייב היזם להעביר לידי מפלגת העבודה 3,000 מ"ר מהבניין שיקים, ולדאוג לדיור חלופי.

תשלום דמי השכירות הופסק במארס 98'. המשכיר, חברת מפעלי מתכת ש. כהן, הגיש תביעה באמצעות עו"ד יגאל עיני, לתשלום מיליון שקל. מפלגת העבודה הוציאה הודעה לצד ג', ותבעה את היזם לוי.

השופטת אפעל-גבאי קבעה, כי על מפלגת העבודה לשלם את חלקה בדמי השכירות. מאידך קבעה, כי דינה של ההודעה לצד ג' להידחות. בית המשפט כאמור קיבל את התביעה בחלקה, וחייב את מפלגת העבודה לשלם את חלקה בדמי השכירות.

מפלגת העבודה חויבה בהוצאות בסך 7,500 שקל לחברת מפעלי מתכת ש. כהן, ובהוצאות בסך 10,000 שקל בגין ההודעה לצד ג' ליזם ששון לוי.