המועצה להסדר הימורים: לאכוף החוק נגד הימורים לא חוקיים ברשת

"יש לבדוק את השרתים על מנת להתחקות אחר העומדים מאחורי האתרים"

המועצה להסדר ההימורים בספורט תובעת את אכיפת החוק כנגד הימורים לא חוקיים, ובהם גם הימורים הנעשים באינטרנט. המועצה, באמצעות עו"ד יאיר שילה, שלחה לאחרונה מכתב בנושא זה אל פרקליט המדינה, עו"ד ערן שנדר, ראש אגף החקירות, ניצב משה מזרחי, ומנהל רשות המסים באוצר, איתן רוב. במכתבה מבקשת המועצה "לשנות את סדרי העדיפויות, לחקור ולמצות את הדין עם עבריינים בתחום זה".

במכתב שהגיע לידי "גלובס" מדגישה המועצה, כי על-פי הערכות המשטרה היקף ההימורים הבלתי חוקיים בישראל עומד על כמיליארד שקל בשנה, מלווה בתופעות שליליות של השתלטות פשע מאורגן, אלימות והלבנת כספים, ואף גרם בעבר להתמוטטות בנק (הבנק למסחר).

לדעת המועצה, התופעה הולכת ומחריפה לא רק משום שהיא לא מטופלת כיעד מועדף, אלא גם משום שנוספה לה מדיה קלה ונגישה להימורים לא חוקיים בדמות האינטרנט.

בין התופעות האופייניות להימורים הלא חוקיים באינטרנט, כפי שמוזכרים על-ידי המועצה, ישנם אתרים בעברית הנותנים הלוואות לצורך הימורים (בחלק מהאתרים אף 5,000 דולר), אתר ספורט שקושר עצמו במפורש להימורים לא חוקיים בתחום הספורט, קזינו ופוקר. כמו כן ישנן קישוריות באתרים ראשיים לעשרות אתרי הימורים, שכולם מופנים בעברית אל המהמרים הישראלים. "אתרים אלה אינם מסתפקים בפרסום של עצמם באינטרנט, אלא משתמשים בכלי התקשורת ההמוניים, שילוט חוצות ועוד", נמסר מהמועצה.

מנכ"ל המועצה, שאול שניידר, אמר בתגובה: "מדובר בנגע קשה, הפוגע במשק ובחברה ומלווה בפעילות עבריינית רחבת היקף. לבד מהקטנת הכנסות המועצה, שגורמת לנזק לספורט הישראלי, נגרם גם נזק ישיר לקופת המדינה הנאמד במאות מיליוני שקלים בשנה. זו הסיבה שאנו תובעים מרשויות החוק להסיר את הכפפות בכל הקשור להימורים הלא חוקיים ולהקנות לטיפול בהם עדיפות עליונה".

במסגרת המאבק בהימורים הלא חוקיים מציעה המועצה, בין היתר, לבדוק באופן פשוט למדי את שרתי האינטרנט כדי להתחקות אחרי העומדים מאחורי האתרים הלא חוקיים, ולקדם את הצעת החוק של ח"כ רוני בר-און, שעניינה הימורים לא חוקיים באינטרנט.