פירסט אלבני קאפיטלף המיזוג בין נקסטל לספרינט טומן הזדמנות משמעותית ביותר לאלווריון

"גם לנקסטל וגם לספרינט אין תשתיות תקשורת קווית נרחבות" ָ הותירו את המלצת ה"קנייה" למניה ואת מחיר היעד על 17.25 דולר

בית ההשקעות פירסט אלבני קאפיטל פרסם דו"ח על השפעת המיזוג הצפוי בין ענקיות התקשורת האמריקניות נקסטל וספרינט על חברת אלווריון הישראלית, שמספקת פתרונות אלחוט לתקשורת בפס רחב. האנליסטים פרנק מרסלה וסנטוש ראו הותירו את המלצת ה"קנייה" למניה ואת מחיר היעד על 17.25 דולר.

"אנחנו מעריכים שהחברות נקסטל וספרינט קרובות לסגירת המיזוג ביניהן, במסגרתו תירכש ספרינט על ידי נקסטל", כותבים מרסלה וראו. "אנחנו מעריכים שהרכישה תתבצע לפי יחס של 1.3 מניית ספרינט וסכום מזומן מסוים בתמורה למניית נקסטל. אנחנו מניחים שלמיזוג תהיה השפעה על התוכניות של שתי החברות בנוגע להשקעות החברה הממוזגת בתשתיות הדור ה-2.5 והדור ה-3, ועל הפוטנציאל להשקעות ושימוש בתשתיות WiMAX בליבת הרשת המאוחדת.

"בהינתן הפוטנציאל הרב לשימוש בתשתיות WiMAX ברשת הליבה של שתי החברות, ניתן לצפות שלתוכניות אלה יהיו השלכות על עסקיה של חברת אלווריון.

"מאחר שנקסטל וספרינט מכסות את כל המדינה עם רישיונות ה-MMDS, החברה הממוזגת יכולה לנצל את תשתית ה-WiMAX לצורך העברת תנועת התקשורת מתחנות הבסיס הסלולריות אל המתגים (אל ליבת הרשת). אפשרות זו נראית אטרקטיבית במיוחד בהינתן העובדה שגם לנקסטל וגם לספרינט אין תשתיות תקשורת קווית נרחבות שמאפשרות למנף את היכולת להעביר תנועת תקשורת מתחנות הבסיס הסלולריות אל הרשת המרכזית.

"בשלב מוקדם זה קשה להעריך מה יהיה היקף תשתיות ה-WiMAX שיידרש כדי להעביר את תנועת התקשורת מתחנות הבסיס של רשתות הדור ה-3 ורשתות הדור ה-2.5 אל הרשת המרכזית.

"עם זאת, ניתן לצפות שאיחוד הרשתות טומן הזדמנות משמעותית ביותר לספקי מערכות ה-WiMAX. אם זה אכן יהיה הכיוון שיבחרו נקסטל וספרינט, אנחנו מעריכים שהוא טומן פוטנציאל רב לחברת אלווריון שהיא בעלת אחיזה חזקה מאוד בשוק ה-WiMAX".

בנוגע לספרינט ונקסטל כותבים מרסלה וראו, כי "בסוף הרבעון השלישי של 2004 היו לספרינט כ-23.2 מיליון מנויים, בהם כ-7.3 מיליון מינויים שהצטרפו לתוכנית המעבר לרשתות נתונים של מפעיל הסלולר ספרינט PCS. מספר המנויים של נקסטל הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-15.3 מיליון מנויים".