בנק ישראל אישר מיזוג טפחות עם המזרחי

המיזוג בפועל יתבצע ב-1 בינואר 2005 * למרות עיצומי העובדים - נתח השוק של טפחות ממשיך לעלות

בנק ישראל אישר את מיזוג הבנקים טפחות והמזרחי . כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל בנק טפחות, ישראל אנגל, אישר את הידיעה ואמר, כי אישור זה הוא האישור הרגולטורי האחרון הנדרש למיזוג, לאחר שהתקבלו כבר אישורים של הממונה על ההגבלים העיסקיים ומשרד האוצר.

בכך נפתחת, לדבריו, הדרך לתחילת המיזוג בפועל ב-1 לינואר 2005, תאריך תחילת המיזוג המשפטי בין הבנקים. אז יתחיל תהליך חיבור בפועל של הפעילויות של שני הבנקים, שיתבטא בפתיחת נציגות טפחות במרבית הסניפים של בנק המזרחי, מה שיגדיל ב-50% את היקף נקודות המכירה של טפחות.

במקביל, סניפי טפחות יתחילו לבצע גם פעילות בנקאות מסחרית, מה שיגדיל את היקף נקודות המכירה של בנק המזרחי. "הבנק הממוזג יפעל עם הרבה יותר נקודות מכירה", אמר אנגל.

לגבי נושא המיתוג, נושא חשוב במיזוג, גילה אנגל, כי בבנק עובדים על נושא המיתוג במטרה למנף במקסימום האפשרי הן את היכולות וההעצמה של המותג "טפחות", והן את עוצמת המותג "המזרחי". "אין סיכוי שיוותרו על המותג טפחות ואין סיכוי שיוותרו גם על המותג מזרחי", אמר אנגל.

לגבי התנגדות העובדים אמר אנגל, כי עד עתה לא פוטרו עובדים, ותהליך הפיטורים יחל גם הוא בינואר, אך יהיה הדרגתי, ויימשך שנה וחצי. לדבריו, בימים אלה מתנהל משא ומתן עם העובדים, שאת תוצאתיו הגדיר אנגל כ"התקדמות איטית מאוד, אך התקדמות".

אנגל גילה עוד, כי למרות העיצומים המתמשכים של עובדי טפחות, שיכלו לכאורה ליצור מצב שבו המתחרים יכו בבנק, גדל והולך נתח השוק של הבנק. "מנתוני בנק ישראל עולה, כי נתח השוק של הבנק בביצועי משכנתאות לדיור שהגיע באוגוסט ל-26%, עלה בספטמבר ל-27%, והמשיך ועלה באוקטובר ל-28%.

"בנובמבר, למרות שאין עדיין נתונים רשמיים, אני מעריך, שנתח השוק הגיע כמעט ל-30%. למרות העיצומים המתמשכים, נוצרה מציאות שהסניפים אגרסיביים במכירות, תוך מטרה להראות את הכוח של בנק טפחות, מה שהביא לגידול בנתח השוק של 1% בכל חודש", אמר אנגל.