תדיראן קשר זכתה בחוזה בהיקף של 80 מיליון דולר עם צבא ארה"ב

החברה הנכדה טלהטק תספק חלפים ותחזוקה למכשירי "סינקרגס" (Single Channel Ground and (Airborne Radio; תדיראן קשר תכיר בצבר ההזמנות בכ-10.5 מיליון דולר בשלב הראשון

אם בחודשים האחרונים החדשות העיקריות שהגיעו מכיוון תדיראן קשר עסקו בעיקר במבנה השליטה בחברה ובעסקאות בעלי עניין, היום חוזרת החברה לדווח למשקיעים על חדשות שנוגעות לעסקי הליבה שלה. חברת טלהטק, החברה נכדה בבעלות מלאה של תדיראן קשר (שמוחזקת על ידי טלה קום) שמרכזת את פעילותה בארה"ב, זכתה היום בחוזה עם צבא ארה"ב לחמש שנים, בהיקף כולל של כ-80 מיליון דולר.

הזמנת המסגרת הנוכחית בשיטת ה-IDIQ מאפשרת ללקוח לקבוע מסגרת הזמנה כוללת וקבועה מראש ובתוך כך לווסת את קבלת המוצרים בפועל על פי הצורך, במהלך התקופה. במסגרת החוזה, תספק החברה הבת בארה"ב חלפים ותחזוקה למכשירי "סינקרגס" (Single Channel Ground and Airborne Radio System) מדגמי RT-1523A ו-RT-1523D וציוד נלווה הכולל מגברי הספק ומתאמים רכביים. החוזה נחתם עם קבלת הזמנה ראשונה בהיקף של כ-10.5 מיליון דולר, שתיכנס לצבר ההזמנות של החברה כבר עכשיו. פרויקט סינקגרס, לאספקת מכשירי קשר לצבא ארה"ב שהנו פרויקט הקשר המרכזי של צבא ארה"ב, התבצע בעבר על ידי טלהקום כקבלן משנה של ג'נרל דינמיקס. במסגרת הפרויקט מכרה טלהקום מכשירי קשר לצבא ארה"ב בהיקף כספי של 300 מיליון דולר ב-10 השנים האחרונות.

"עבודתנו עם מערכות הסינקגרס במשך מספר השנים האחרונות הובילה את צבא ארה"ב להפקיד בידינו את התמיכה למלוא אורך החיים של מכשירים קריטיים אלה", אמר היום מייקל קובורן מנכ"ל טלהטק. "נעבוד יחד עם הצבא כדי להתגבר על בעיות התיישנות ויציאה מכלל שימוש של רכיבים במערכת ונסייע לחיל הקשר והאלקטרוניקה בשמירה על כשירות מבצעית של הציוד".

עמוס וייצמן, סמנכ"ל השיווק של תדיראן קשר, אמר היום שהחוזה הנוכחי משדרג את יחסיה של טלהקום עם צבא ארה"ב. "אם עד היום היינו קבלני משנה של פרויקטים שהוציא חיל הקשר האמריקני, הרי שעם הזכייה היום אנחנו פועלים באופן ישיר מול הלקוח הזה ומקווים שהדבר יעזור לנו לשדרג את מעמדנו גם במכרזים נוספים שייצאו, כמו למשל במכרז ה-JTRS. "נכון שהחוזה הנוכחי אינו חוזה אסטרטגי עבור צבא ארה"ב אבל עבור טלהקום, שמחזור מכירותיה השנתי מסתכם בכ-60-70 מיליון דולר, זה הרבה הן ברמה המספרית והן ברמה האסטרטגית", אמר וייצמן.

האנליסט שי יצחקי מבית ההשקעות מיטב, ציין היום שלהערכתו המשמעות של החוזה הנוכחי היא פחות ברמה האסטרטגית ויותר ברמה הפיננסית. "השאלה שכולם מתחבטים בה היום היא האם רמת מכירות של כ-300 מיליון דולר לתדיראן קשר היא רמה מייצגת או שמדובר בפיק שלאחריו צפויה ירידה. החוזה הנוכחי, שהוא ל-5 שנים, אולי לא משפיע באופן חריג על צבר ההזמנות אך הוא מעניק לחברה רמה גבוהה יותר של וודאות לגבי השנים הבאות בכל הקשור ליכולתה לשחזר את ביצועיה מהשנה".

צבר ההזמנות שהציגה תדיראן קשר ברבעון השלישי של השנה ירד ל-421 מיליון דולר, לעומת 450 מיליון דולר ברבעון הקודם. החברה ציינה כי במהלך הרבעון החולף היא קיבלה הזמנות בהיקף של 41 מיליון דולר. גם בשורת המכירות הציגה תדיראן קשר נתונים לא מעודדים במיוחד. המחזור הסתכם ב-72 מיליון דולר, בדומה למחזור ההכנסות של החברה ברבעון המקביל. המצב נראה טוב פחות אם לוקחים בחשבון שברבעון הנוכחי נכללו בהכנסות החברה גם מכירותיה של חברת טלפונקן הגרמנית, שנרכשה בשנה האחרונה והכנסותיה לא נכללו ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הכנסות אלו, רשמה תדיראן קשר ירידה של 9% בהכנסות ברבעון השלישי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הציגה תדיראן קשר גידול של 16% במחזור ההכנסות לרמה של 236.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה דווקא הציגה החברה תוצאות טובות יותר והרווח הנקי שלה עלה בכ-10.6% ברבעון השלישי לרמה של 10.4 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-36.7 מיליון דולר, לעומת 23.3 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.