בנק המזרחי: למנות מפרק זמני לחברת אופקים שיווק ישיר לתיירות

הבנק טען, באמצעות עו"ד יצחק גולדשטיין, כי החברה חייבת לו 1.95 מיליון שקל, וכי מנהליה הודיעו לו כי זו חדלה מפעילות, וכך עולה גם מדו"ח חקירה שנערך על-ידו.

בנק המזרחי הגיש אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למנות, במעמד צד אחד, מפרק זמני לחברת אופקים שיווק ישיר לתיירות. הבנק ביקש להסמיך את המפרק לתפוס את מסמכי החברה, לחקור את מנהליה, עובדיה ובעלי מניותיה בנוגע לנסיבות שהובילו לקריסתה, ולתפוס את מניותיה של חברת אופקים הורייזון שירותי תיירות, השייכות לחברה (75%), במטרה למנוע העברתה של זו לצד ג' וריקון נכסיה.

הבנק טען, באמצעות עו"ד יצחק גולדשטיין, כי החברה חייבת לו 1.95 מיליון שקל, וכי מנהליה הודיעו לו כי זו חדלה מפעילות, וכך עולה גם מדו"ח חקירה שנערך על-ידו.

עוד טען הבנק, כי בפברואר ביקשה חברת איסתא-ליינס להעביר את אחזקותיה (50%) לבעלי המניות האחרות בה - יואל לוונשטיין (25%) וחברת אופקים נסיעות ותיירות (25%), שמניותיה שייכות לאלברט ובת שבע לוי - וככל הנראה חדלה להיות מעורבת במתרחש בחברה. לדבריו, במען בו פעלה החברה פועלות כיום חברות אופקים נסיעות ותיירות ואופקים טיולים, אשר מחצית ממניותיה שייכות ליואל לוונשטיין.

לדברי הבנק, כדי לחמוק מפירעון החוב, חדלו בעלי השליטה בחברה להפעילה, וכיום הם מפעילים את שתי החברות הללו, בעלות שם דומה. באופן זה, ותוך ניצול לרעה, לכאורה, של עיקרון האישיות המשפטית הנפרדת, העתיקו בעלי השליטה את פעילות החברה לחברות אחרות בשליטתם, ורוקנו אותה מנכסיה העיקריים (פעילות, לקוחות ומוניטין), תוך שהם מותירים את נושיה בפני שוקת שבורה וללא אפשרות לגבות את חובם.

השופטת, ורדה אלשיך, לא השתכנעה, כי יש מקום למנות לחברה מפרק זמני במעמד צד אחד, וביקשה לקבל את תגובת החברה לבקשה. עד להחלטה אחרת, קבעה השופטת, כי לא תיעשה כל דיספוזיציה במניות ובנכסי החברות אופקים שיווק ישיר לתיירות ואופקים הורייזון שירותי תיירות. השופטת ציינה עוד, כי מנהלי החברות אחראים לשלמות מסמכיהן. (פש"ר 2318/04)

יצחק דנון