הוארך מעצרם של 7 חשודים, בהם יו"ר ועדה לתכנון ובנייה ו-2 עו"ד, בפרשת שוחד

ביהמ"ש הוציא צו איסור פרסום על שמות החשודים וקבע כי קיים חשש לשיבוש החקירה אם ישוחררו

שבעה חשודים, בהם יו"ר ועדה מרחבית לתכנון ובנייה ושני עורכי דין, נעצרו בחשד למעורבות בפרשת שוחד. בית המשפט הוציא צו האוסר על פרסום שמותיהם של החשודים.

לפי החשד, פרשת השוחד אירעה בשנים 1998-2004 וזה מספר חודשים שהפרשה נחקרת ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית במשטרת ישראל. אתמול (ב') הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרם של החשודים, לאחר ביצוע החיפושים בבתיהם ובמשרדיהם.

יו"ר הוועדה המרחבית נחשד בלקיחת כספי שוחד וטובות הנאה אחרות האנשים שונים, תמורת טובות הנאה והיתרים. עוד הוא נחשד, שנטל במירמה כספים מכספי הוועדה. החשדות המיוחסים לו הם לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה וסחיטה באיומים.

שני עורכי הדין שנעצרו, תושבי תל אביב והרצליה, חשודים, כי החל ב-2002 נתנו שוחד ליו"ר הוועדה. כן הם חשודים בתיווך בשוחד. ארבעת החשודים האחרים נעצרו בחשד למתן שוחד ליו"ר הוועדה המרחבית.

מרבית פרטי החקירה חסויים בשלב זה, מאחר שהחקירה נמצאת בראשיתה. נציגת המשטרה טענה, כי מדובר בחקירה סבוכה, רבת פרטים ומסמכים. עד אשר הסתיים לפחות חלקה הראשון, יש לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה, כאשר היא חופשייה מהחשש של שיבוש מהלכי חקירה.

לטענתה, מדובר במספר רב של פעולות, אותן יש צורך לבצע כאשר החשודים במעצר, בשל החשש מפני שיבוש או העלמת ראיות אם ישוחררו. לטענתה, העבירות בוצעו בתחכום רב, תוך הסתייעות בעורכי דין.

ביהמ"ש החליט, כי לגבי כל החשודים קיים לפחות חשד סביר ואף הרבה יותר מכך לגבי חלקם, הקושר אותן לעבירות המיוחסות להן. קיים חשש של שיבוש החקירה, חשש הנובע מנסיבותיהם של העבירות בהן מדובר ואופן ביצוען.

הוחלט להאריך את מעצרו של יו"ר הוועדה המרחבית עד ל-11.1.05. מעצרם של שלושה חשודים נוספים, בהם שני עורכי הדין, הוארך עד ל-10.1.05 ומעצרם של יתר החשודים הוארך עד ל-7.1.05.

ביהמ"ש נעתר לבקשה לאסור את פרסום שמותיהם ופרטיהם המזהים של החשודים, בנימוק כי בשעות ראשונות אלה של החקירה, עד שיתבססו החשדות באופן מוצק יותר, יש להעדיף את מניעת הנזק לחשודים על פני העניין הציבורי שבפרסום שמותיהם. (תיק מעצרים 10026/05).