מדד הביצועים המשוקלל בדרוג דנס 100 של D&B: פ.מ.ס במקום הראשון

אחריה בחמישייה הראשונה: ACS, צ'ק פוינט, מיטרוניקס וליפמן * התשואה הממוצעת המשוקללת של 50 החברות המובילות אשתקד הייתה גבוהה בכ-19% מתשואת מדד המניות

פ.מ.ס מיגון, איי. סי. אס - ACS, צ'ק פוינט , מיטרוניקס וליפמן , בהתאמה, הן החברות המובילות את מדד הביצועים המשוקלל שערכה חברת D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל, במסגרת דירוגי דנס 100 לשנת 2005. דרוג החברות מתבסס על נתוני 9 החודשים הראשונים של שנת 2004.

מדד הביצועים המשוקלל מדרג, במסגרת דנס 100 , זו השנה השלישית, את החברות הישראליות שמניותיהן נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ע"פ מכלול התוצאות הפיננסיות של החברות. הדרוג מציג את 50 החברות המובילות מתוך כ- 320 חברות ציבוריות תפעוליות שנבחנו (ללא בנקים, חברות ביטוח וחברות אחזקה). המדד מורכב מ-10 יחסים פיננסיים, אותם ניתן לסווג לחמש קבוצות משנה שכל אחת מהן מייצגת ביצועים הקשורים בתחום מוגדר בניהול ותפעול החברה: יחסי נזילות, יחסי מבנה הון, יחסי ריווחיות, יחסי יעילות תפעולית, יחסי שווי שוק מכפילים. כלכלני דירוגי דנס 100 מציינים כי בשל מורכבותו של המדד וריבוי הפרמטרים הנבחנים בו, קשה לחברה להיות מדורגת בצמרת לאורך זמן, עם זאת, בחינת התוצאות של המדד לשנים 2002-2004 מעלה כי 31 חברות (62%) שמרו על מעמדן ונכללו במדד גם השנה.

את מדד הביצועים המשוקלל של דן אנד ברדסטריט לשנת 2005 מובילה, כאמור, פ.מ.ס מיגון השומרת זו השנה השלישית על מקומה הראשון בדרוג. כלכלני דירוג דנס 100 של דן אנד ברדסטריט מציינים כי בדיקה של התשואה העודפת של החברה מלמדת כי גם השוק זיהה את ביצועיה והיא רושמת תשואה לתקופה של 191%.

במקום השני, מדורגת חברת איי.סי. אס, ותופסת את מקומה של חברת ליפמן, שדורגה השנה במקום החמישי, לאחר שבשנתיים האחרונות דורגה במקום השני. חברת איי. סי. אי העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות בקרת הינע ממוחשבות, כלל לא הופיעה בשנה שעברה בדרוג ועתה היא תופסת את המקום השני המכובד. החברה שמוצריה מיועדים לתעשיות המוליכים למחצה, דפוס דיגיטלי ומערכות הדמייה רפואיות, הראתה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה גידול של 63% בהכנסותיה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

במקום השלישי מדורגת , כמו בשנה שעברה, חברת צ'ק פוינט. ובמקום הרביעי, חברת מיטרוניקס שאף היא נכנסה השנה למדד, לאחר שלא דורגה בו בשנה שעברה. חברת מיטרוניקס עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק רובוטים לניקוי בריכות שחייה פרטיות וציבוריות. ואת כניסתה לדרוג ניתן להסביר בגידול הניכר במכירותיה בעיקר בשווקי חו"ל. הגידול ברווחיות נובע על פי דיווחי החברה, מגידול בהיקף הפעילות , מהוזלת רכיבים, התייעלות מתמשכת בקווי היצור ומגידול נתח הרובוטים הציבוריים מכלל המכירות.

עוד כניסות בולטות למדד הביצועים המשוקלל , חברת המ-לט ( ישראל- קנדה ) , המדורגת במקום ה- 7 , לאחר שלא דורגה בשנה שעברה. חברת המ-לט עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק רכיבים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות. על פי דיווחי החברה , בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2004 גדל מחזור המכירות של החברה ב- 82% כתוצאה מהתעוררות בשוק המוליכים למחצה.

בין החברות, שירדו בדרוג ביצועיהן, על פי המדד, ניתן למנות את חברת פוקס, שתפסה בשנה שעברה את המקום הרביעי, והשנה ירדה למקום ה- 17 , את חברת רבינטקס תעשיות, אף היא מענף האופנה וההלבשה שירדה מהמקום ה- 10 בשנה שעברה אל המקום ה- 44 ואת חברת קסטרו שירדה מהמקום ה- 11 לפני שנה אל המקום ה- 25 בדרוג הנוכחי.