ההחמצה של רוני רוזנטל: מכר השליטה בולטר רוזנטל בחינם

בנוסף ויתר בעל השליטה על פיצויים ודמי ניהול בהיקף של 2 מיליון שקל

רק שלשום כתבנו כאן על המגעים שמנהל רוני רוזנטל למכירת השליטה בחברה המשפחתית ולטר רוזנטל, אשר קיימת כמעט 60 שנה. אתמול דיווחה החברה על השלמת המו"מ בהצלחה, אם אפשר לקרוא 'הצלחה' למכירה שבה אין תמורה מיידית והיא כוללת ויתור של המוכר על תשלומים המגיעים לו.

רוני רוזנטל יעביר את מניות השליטה בולטר רוזנטל (כ-71.5%) לקבוצת משקיעים שכוללת חברה זרה ושני משקיעים פרטיים, יעקב רוזן ורוני חצרוני. רוזנטל, שברשותו יישארו 4.75% מההון בחברה, העביר כאמור את המניות לקונים ללא תמורה, למעט התחייבות לתשלום עתידי מותנה. בנוסף, ויתר בעל השליטה היוצא על סכומים המגיעים לו בגין פיצויי פיטורין מהחברה (כמיליון שקל) ועל עיקר הסכום המגיע לו על פי הסכם ניהול עם החברה ומכוחו אמור היה לקבל כ-1.4 מיליון שקל לשנה. סך הויתורים של רוזנטל מגיעים לכ-2 מיליון שקל.

רוזנטל יראה כסף ממכירת המניות רק במקרים הבאים: תשלום השווה ל-15% מעליית שווי נכסי הנדל"ן של ולטר רוזנטל במהלך תקופה של שלוש שנים ממועד חתימת ההסכם; תשלום של 350 אלף שקל המותנה בהמשך פעילות החברה כ"עסק חי" הכפוף לרווחי החברה במהלך השנים 2005-2006 ו-71% מתקבולים עתידיים נטו שיתקבלו בחברה כתוצאה מגביית חובות עבר.

החברה רשמה מאז תחילת 2003 הפסדים בסך של 13 מיליון שקל מפעילויות בתחומי הדלק, הנדל"ן, המימון והלוגיסטיקה, שהעמידו את ההון העצמי של החברה בסוף ספטמבר 2004 על פחות ממיליון שקל.

רואי החשבון של רוזנטל, קוסט פורר גבאי את קסירר (ארנסט יאנג) מפנים את תשומת הלב להפסדי החברה, לתזרים המזומנים השלילי שלה מפעילות שוטפת ולהלוואות שנטלה מהבנקים.