משרד האוצר מתכנן להעלות את המס על רכבי כביש-שטח גדולים מ-75% מהמחיר ל-95%, כחלק מהמהלכים לכיסוי הגרעון הנוסף שנוצר בתקציב 2004 בעקבות ההסכמות עם ההסתדרות. כך נודע ל"גלובס".
התוכנית גובשה בחודשים האחרונים בחשאי באגף התקציבים באוצר, וצפויה להיות מוגשת בימים הקרובים לחתימתו של שר האוצר, בנימין נתניהו. לאחר מכן יוגש הצו לאישור ועדת הכספים.
העלאת המס צפויה לגייס 200-150 מיליון שקל בשנה, כאמור - כחלק מכיסוי הגירעון התקציבי. באותה מסגרת, אישרה כבר ועדת הכספים את העלאת הבלו על הסולר, וכמו כן הועלה מס הקנייה על סיגריות. לעומת זאת, לא הועלה בשלב זה המיסוי על משקאות אלכוהוליים, בשל ההכנסה השולית הצפויה מצעד זה.
ל"גלובס" נודע, כי במסגרת המהלך מסתמנת פשרה עם הגורמים הדתיים, ולפיה לא יועלה המס על מיני-ואנים גדולים ובהם שבעה מקומות ומעלה, שפופולריים במיוחד במגזר הדתי ובקרב משפחות מרובות ילדים.
על-פי הערכות בענף, יועלו מחירי כלי הרכב בשיעור של כ-10%, אם כי חלק מהיבואנים הגדולים עשויים לספוג חלק מעליית המס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.