דורון שורר ייצר אוטובוסים בסין; צופה מכירות של 100 מיליון דולר בשנה

קיש קרור של שורר מחזיקה 22.5% במיזם להקמת המפעל בשנחאי, שיניב להערכתה רווחים גדולים

חברת קיש קרור הקטנטנה, שבשליטת דורון שורר וצפריר בכנר, מפתיעה בתחזית בומבסטית לגבי מיזם רכב בסין, שלהערכתה יניב בשנה הכנסות של כ-100 מיליון דולר ורווח של מעל 8 מיליון דולר.

קיש מדווחת על סיכום עקרוני להקמת מפעל באזור שנחאי, שייצר אוטובוסים, מיניבוסים, מרכבי קרור לרכב ומזגני אוויר לרכב מסחרי, לאוטובוסים, לאמבולנסים ולכלי רכב להובלת כסף. המפעל, מדווחת קיש, צפוי להתחיל לייצר במהלך המחצית השנייה של 2005. קיש תחזיק 22.5% ממניות המיזם, שיוקם בשותפות עם תאגיד סיני מוביל בתחום הרכב ושתי חברות אירופיות מובילות, העוסקות בייצור אוטובוסים ומיניבוסים, בהשקעה של כ-13.7 מיליון דולר. החוזה הסופי צפוי להיחתם בסבירות גבוהה, במחצית השנייה של החודש הבא.

קיש, הנסחרת בשווי של 13 מיליון שקל בלבד, עוסקת בייצור והתקנה של מרכבים לרכב הובלה בקירור ומזגני אוויר לרכב פרטי, מסחרי, משאיות ואוטובוסים. החברה סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2004 עם הכנסות של 31 מיליון שקל ואיזון בשורת הרווח לאחר ששנת 2003 כולה הסתיימה בהפסד של 1.7 מיליון שקל.

דורון שורר, לשעבר המפקח על הביטוח, יו"ר מבטחים ויו"ר הפניקס, רכש לאחרונה מחצית ממניות השליטה בקיש ומונה ליו"ר החברה. במקביל, מונה שורר לסגן יו"ר הדירקטוריון ומנהל העסקים הראשי בחברת מילומור של פרדי רובינסון.

בחודש שעבר אישרה האסיפה הכללית במילומור את תנאי העסקתו של שורר בחברה, לפיהם יזכה, בין היתר, להקצאת אופציות המשקפות הטבה של 3.3 מיליון שקל. בנוסף, זכאי שורר החל מיוני שנה שעברה ולתקופה של 5 שנים, לשכר חודשי של 83 אלף שקל, וכן להפרשות סוציאליות, רכב בנפח מנוע של 2000 סמ"ק בו יותקן טלפון נייד, חופשה שנתית, חופשת מחלה, החזר הוצאות אש"ל ומענק מתוך רווחיה של מילומור.