לידר מוכרת את האחזקה בקמור תמורת 29.5 מ' ש' - נמוך בכ-2.7% ממחיר השוק

המכירה לא תיצור רווח או הפסד מהותיים ללידר * לידר נכנסה להשקעה בקמור לפני כ-4 שנים וההשקעה בחברה הייתה רשומה בספרי החברה בכ-26.5 מיליון שקל

חברת לידר השקעות, בשליטת קבוצת שרפ"ק, מוכרת את אחזקותיה (21%) בחברת קמור לחברת אגרי שבשליטתו של דני ברנר, תמורת כ-29.5 מיליון שקל. לידר שהחזיקה בכ-3.1 מיליון מניות של קמור, תמכור אותן במחיר של 9.4 שקל למניה - מחיר שנמוך ממחיר השוק בכ-2.7%. לידר נכנסה להשקעה בקמור לפני כ-4 שנים וההשקעה בחברה הייתה רשומה בספרי החברה בכ-26.5 מיליון שקל.

בשנה האחרונה מימשה החברה אופציות נוספות של קמור, מה שהשווה את מחיר המכירה היום למחיר בו הייתה רשומה ההשקעה בספרי החברה. לפיכך, לא תרשום החברה רווח או הפסד הון מהותי. בלידר ציינו כי למרות שלא מדובר על רווח הון חשבונאי הרי שההשקעה בקמור, כולל הדיבידנדים שחולקו, ייצרה תשואה ממוצעת של כ-10%-15% בשנה. "יש לי רק מילים טובות לומר על דני ברנר ועל קמור", אומר היום יאיר פודים, מנכ"ל חברת לידר השקעות.

"אנחנו מוכרים כי הגיעה הזדמנות להיפגש עם 30 מיליון שקל במזומן וכחברת השקעות הגענו למסקנה שנכון יהיה לממש ולגוון את תיק ההשקעות שלנו". בתשובה לשאלה האם מדובר על מגמה שתאפיין את מכירת האחזקות בחברות בהן לידר לא שולטת, ענה פודים כי "אין כזו אסטרטגיה וכל מקרה ייבחן לגופו ובהתחשב בתמורה שתתקבל".

מניית קמור ירדה בכ-11% בשנת 2003, אך בשנת 2004 זינקה המניה ב-137%. מאז תחילת השנה עלתה המניה בכ-5% נוספים כך שהיא נסחרת כיום לפי שווי של 148 מיליון שקל. העליות החדות במחיר המניה היו הגורם המרכזי שהביאו את ראשי לידר להחלטה לצאת מההשקעה בקמור.

החברה, שעיקר פעילותה מתמקד בתחום הרכב (יבוא רכבי BMW) והספנות, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2004 עם רווח נקי של 13 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2003. מחזור ההכנסות של החברה עמד על 395 מיליון שקל ב-3 הרבעונים הראשונים של 2004, לעומת 231 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה בשנת 2003, צמיחה של 71%.

הגידול נובע מאיחוד של פעילות הספנות של החברה ומגידול ביבוא רכבי BMW וכן כתוצאה מעלייה במספר הרכבים הנמכרים בבולגריה, שם הקימה החברה סוכנות. שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 13.7% בתשעת החודשים הראשונים של 2004, לעומת שיעור רווח גולמי של 14.1% בתקופה המקבילה בשנת 2003. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לשחיקת הרווחיות ממכירת כלי רכב.