ח.ל.ל תקשורת צפויה לגייס כ-50-80 מיליון שקל לטובת שיגור הלוויין עמוס 3

הגיוס, על בסיס דו"חות הרבעון השלישי של 2004, יבוצע לפי שווי של כ-220-270 מ' ש' לפני הכסף

דירקטוריון ח.ל.ל תקשורת אישר בשבוע שעבר להגיש טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך, על בסיס הדו"חות הכספיים של חודש ספטמבר 2004. מהחברה נמסר כי היא מתכוונת לגייס את ההון הנדרש להתנעת פרויקט הלוויין עמוס 3, שצפוי להצטרף ללוויין עמוס 2 בשנת 2007. בכוונת החברה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות ואופציות למניות, ובאמצעות הנפקת אג"ח (סדרה ב). היקף הגיוס והרכבו טרם נקבעו, והם יגובשו לאחר בחירת החתמים להנפקה. בעבר פורסם כי החברה מתכוונת לגייס 50-80 מיליון שקל, לפי שווי של כ-220-270 מיליון שקל לפני הכסף.

שיגור ותפעול לוויין בחלל דורש הכנות רבות, בין השאר פיננסיות. ח.ל.ל תקשורת פנתה לאחרונה לתעשייה האווירית, כדי לקבל הצעת מחיר לייצור הלוויין. לקוחות אפשריים של עמוס 3 ודומיו הם חברות שידורי טלוויזיה בלווין (למשל YES), חברות כבלים שמעוניינות להפיץ את שידוריהן למרכזי תקשורת וספקיות אינטרנט.

הלוויין עמוס 2 עלה לח.ל.ל תקשורת 130 מיליון דולר, והוא מהווה נקודת ציון למחירו של עמוס 3. מצד אחד, הלוויין השלישי בסדרה יהיה מתוחכם ומורכב הרבה יותר, אך מן העבר השני הטכנולוגיה, כמו בתחומים אחרים, הופכת לזולה יותר. ניתן להעריך שעמוס 3 יעלה כמה עשרות מיליוני דולרים בודדים יותר מקודמו.

עמוס 2 מומן על ידי הלוואה בנקאית מבנק לאומי ובנק הפועלים של 100 מיליון דולר. לסכום זה נוספו 18 מיליון דולר שגויסו כאג"ח, הזרמה של בעלי מניות ואשראי מספקים.

הלוויין עמוס 3 אמור להחליף את עמוס 1, שהחל לפעול ב-1996 והוצב בנקודת 4W, שהפכה גם לנקודת היעד של עמוס 2 ו-3. ב-2008 אמור עמוס 1 לסיים את חייו, לאחר ש"ימשוך" יותר זמן מכפי שהוקצב לו בתכנון המקורי. ח.ל.ל תקשורת רוצה לשגר את עמוס 3 עוד לפני שחייו של עמוס 1 מסתיימים, כדי ליצור חפיפה ולדאוג שהלקוחות יקבלו את הכיסוי הלוויני הנדרש.

ח.ל.ל תקשורת מוחזקות על ידי יורוקום, קבוצת ח. מר, החברה הכללית לשרותי לווין המנוהלת על ידי מאיר עמית והתעשייה האווירית, בחלקים שווים. *