מצנח הזהב של חזי חרמוני: יזכה לפיצוי של 2 מיליון שקל אם יפוטר לפני שנת 2007

חרמוני יזכה לתקופת הודעה מוקדמת של שנה מתדיראן קשר * חברי הוועדה שהוקמה בתדיראן קשר אשר אמורים לדון ברכישת אלישרא, יקבלו גמול מיוחד בגין הישיבות שיקוימו בנושא זה

אחת הבשורות הטובות שקיבלו בעלי המניות של תדיראן קשר , במקביל להודעת המיזוג עם אלביט מערכות ואלישרא, הייתה שחזי חרמוני - מנכ"ל החברה והאיש שעומד מאחורי הצלחתה של החברה בשנים האחרונות - יישאר בתפקידו לעוד 3 שנים לפחות. לא רבים האמינו שחרמוני ויוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט מערכות, יצליחו לעבוד יחד אחרי שהתכתשו מעל דפי העיתונות, אך המציאות חזקה יותר והשניים היו אלו שפעלו מאחורי הקלעים כדי להכניס את בעלי השליטה, בחברות שבהן הם עובדים, למהלך המיזוג המתוקשר.

אתמול הודיעה תדיראן קשר, שעדיין מוחזקת בשליטתה של כור, שתשלם לחרמוני 2 מיליון שקל במקרה שבו תחליט לפטרו לפני תום חוזה ההעסקה שלו, דהיינו לפני סוף שנת 2007. בנוסף תידרש תדיראן קשר לספק לחרמוני הודעה מוקדמת של שנה טרם פיטוריו, למרות שבהסכם בין החברות נקבע כי תקופת ההודעה המוקדמת תימשך חצי שנה. גם חברי הוועדה המיוחדת שהוקמה בתדיראן קשר, לצורך בחינת העסקה עם אלישרא, יזכו לגמול מיוחד בגין הישיבות שיקוימו בנושא זה, מעבר לישיבות הדירקטוריון הרגילות.

עם או בלי 2 המיליון השקלים שמרכיבים את מצנח הזהב של חרמוני, מנכ"ל תדיראן קשר כבר לא ממש צריך לדאוג לעצמו בהיבט הכלכלי. על פי ההערכות חרמוני צבר ב-5 השנים האחרונות הון בהיקף של 15 מיליון דולר, ממכירת מניות וממשכורות גבוהות, שהוצמדו ל-ebitda שייצרה תדיראן קשר. נתון זה נמצא במגמת עלייה במשך 5 השנים האחרונות וחרמוני היה שם כדי לקטוף את פירות ההצלחה. עם כל הכבוד למשכורות של חרמוני, את עיקר הונו הוא צבר ממכירת מניות תדיראן קשר במהלך השנים האחרונות, ששיאה הגיע בחודש ספטמבר האחרון, אז מכר חרמוני את ייתרת אחזקותיו בתדיראן קשר תמורת 36 מיליון שקל.

החוזה שנחתם בין חרמוני לבין תדיראן קשר, מבטיח למעשה את המשך העסקתו של חרמוני בתפקיד המנכ"ל בשלוש השנים הקרובות. הדבר האחרון שבעלי השליטה בקונצרן הביטחוני שיוקם ירצו לראות הוא הידרדרות בעסקיה של תדיראן קשר. אם המזומנים של תדיראן קשר יממנו את רכישת אלישרא ומצד שני מצבה העסקי של תדיראן קשר יתדרדר, צפויים ראשי אלביט מערכות וקונצרן כור להיות חשופים לביקורת ציבורית נוקבת על מהלך המיזוג וקיפוח בעלי מניות המיעוט בתדיראן קשר. חרמוני נישאר בתפקידו בעיקר כדי למנוע מקרה שכזה ולשמור על שני צדי המשוואה: לוודא שתדיראן קשר לא משלמת מחיר גבוה מדי עבור אלישרא ושבמקביל היא ממשיכה לצמוח.

תדיראן קשר הציגה ברבעון השלישי של השנה מחזור מכירות של 72 מיליון דולר, בדומה למחזור ההכנסות של החברה ברבעון המקביל. המצב נראה טוב פחות אם לוקחים בחשבון שברבעון הנוכחי נכללו בהכנסות החברה גם מכירותיה של חברת טלפונקן הגרמנית, שנרכשה בשנה האחרונה והכנסותיה לא נכללו ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הכנסות אלו, רשמה תדיראן קשר ירידה של 9% בהכנסות ברבעון השלישי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים הציגה תדיראן קשר גידול של 16% במחזור ההכנסות לרמה של 236.1 מיליון דולר. החברה מציינת שמכירותיה לשוק המקומי קטנו, על חשבון גידול במכירות לחו"ל. ה-EBITDA של החברה עמד על 16.7 מיליון דולר, לעומת 17.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה עלה בכ-10.6% ברבעון השלישי של השנה, לרמה של 10.4 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-36.7 מיליון דולר, לעומת 23.3 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הנקי הושגה בעיקר על רקע הכנסות מימון של 1.4 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון ושיעור מס מופחת.