הפועלים: דו"חות הרבעון הרביעי של אלקטרה צפויים להצביע על גידול בכל הסעיפים

האנליסט בני שרביט: שני טריגרים שיכולים לתרום למחיר המניה בשנה הקרובה הינם הנפקת חברת הבת אלקטרה נדל"ן ורכישת חברת אלקטרומכניקה באירופה

בני שרביט, אנליסט בבנק הפועלים, מותיר היום (ד') את המלצתו לאלקטרה על 'תשואת שוק', אך מעדכן מעלה את מחיר היעד מ-310 שקל ל-330 שקל למניה, הגבוה בכ-6% ממחירה הנוכחי בשוק.

אשר לדו"חותיה של החברה לרבעון הרביעי, שרביט צופה גידול של 4% בהכנסות וברווח התפעולי, גידול של 3% ברווח הגולמי, ועלייה של 8% ברווח הנקי, בהשוואה לרבעון המקביל. צבר ההזמנות צפוי להיוותר גבוה, ברמה של 1.95-2.00 מיליארד שקל.

שרביט צופה המשך צמיחה בשנת 2005, אשר תנבע מרכישות נוספות בתחום הנדל"ן המניב בחו"ל ומאיחוד חברת הבת החדשה נכסי אריאל. עם זאת, סבור האנליסט, תתרחש צמיחה איטית בלבד בתחום האלקטרומכניקה בארץ.

בתחום האלקטרומכניקה בחו"ל אנו צפויים לראות את המשך החיפוש אחר חברת אלקטרומכניקה באירופה לרכישה, סבור שרביט. עם זאת, בבנק הפועלים מעריכים שיהיה עיכוב במימוש האופציה להגדלת האחזקה ב-RTT באנגליה עד לשיפור רווחיותה. החברה מחזיקה כיום בכ-62% מחברת RTT, העוסקת בקבלנות אלקטרומכניקה באנגליה, ויש ברשותה אופציית CALL המאפשרת לה להגדיל את אחזקתה בחברה לרמה של כ-90% במהלך השנים הקרובות.

שרביט מציין, כי החברה מתכננת להנפיק את חברת הבת אלקטרה נדל"ן בבורסה ב-2005, על פי שווי שיעמוד, להערכתו, על מעל ל-600 מיליון שקל, תוך רווח הון של עשרות מיליוני שקלים ותוך ניסיון להציף את ערך הנדל"ן.

לסיכום, אומר שרביט, דו"חות הרבעון הרביעי של 2004 צפויים להצביע על גידול בכל הסעיפים, ודו"חות 2005 צפויים להצביע על צמיחה, בעיקר מתחום הנדל"ן. שני טריגרים שיכולים לתרום למחיר המניה בשנה הקרובה הינם הנפקת חברת הבת אלקטרה נדל"ן (שתיצור רווח הון והצפת ערך) ורכישת חברת אלקטרומכניקה באירופה (שתאפשר לחברה לצמוח בתחום פעילותה המסורתי, המאופיין כיום בצמיחה איטית).

התחזיות בבנק הפועלים לתוצאות השנתיות ב-2004 ו-2005 הינן רווח של 73.2 מיליון שקל, או 24.13 שקל למניה, על הכנסות של 1.987 מיליארד שקל, ורווח של 76.8 מיליון שקל, או 25.34 שקל למניה, על הכנסות של 2.170 מיליארד שקל.