סינאל תזרים 13.5 מיליון שקל תמורת 50% מפעילות מ.ל.ל בתחום משאבי האנוש והשכר

רווח ההון הצפוי למ.ל.ל מקבוצת גאון אחזקות - 5-6 מיליון שקל

חברת סינאל השלימה מגעים של חודשיים לרכישת 50% מחברת מ.ל.ל חיפה, המרכזת את פעילותה של מ.ל.ל בתחום משאבי אנוש ושכר.

על פי תנאי העסקה מכרה מ.ל.ל לסינאל מניות מ.ל.ל חיפה תמורת 3.5 מיליון שקל במזומן, ובמקביל הקצתה לה מניות נוספות תמורת 10 מיליון שקל. לאחר המכירה וההקצאה מחזיקות מ.ל.ל וסינאל 50% ממניות מ.ל.ל חיפה כ"א. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 17 מיליון שקל למ.ל.ל חיפה (לפני הכסף).

סינאל מפתחת ומייצרת מערכות לאיסוף וניהול נתונים, ובהן מערכות לנוכחות עובדים, בקרת גישה ובקרת רצפת ייצור. השקעתה במ.ל.ל חיפה תקוזז בחלקה בעקבות מינוי מ.ל.ל חיפה להיות מפיצה בלעדית בישראל של תוכנה ספציפית של סינאל בתחום נוכחות עובדים.

המינוי הוא לתקופה של 5.5 שנים ובגין אי התחרות של סינאל בתוכנה היא תקבל ממ.ל.ל חיפה 3 מיליון שקל.

שווי של 21 מיליון ש'

מ.ל.ל, שבעצמה נסחרת לפי שווי של כ-21 מיליון שקל בלבד, מעריכה כי תרשום רווח של 5-6 מיליון שקל ממכירת והקצאת המניות בחברה-הבת. הפעילות שהעבירה מ.ל.ל לידי מ.ל.ל חיפה (חטיבת ה-HR) תורמת כיום יותר ממחצית ההכנסות במ.ל.ל. בחודשים ינואר-ספטמבר הסתכמו הכנסות החטיבה בכ-13 מיליון שקל מתוך 24.6 מיליון שקל סך הכנסותיה של מ.ל.ל.

חטיבת ה-HR מספקת פתרונות כוללים לניהול המשאב האנושי: תוכנות לניהול משאבי אנוש ותוכנות לניהול שכר; שירותי מיקור חוץ בתחומי שכר; וחשבות שכר.

מ.ל.ל רושמת בשנים האחרונות הפסדים כבדים שעמדו בחודשים ינואר-ספטמבר על 5.5 מיליון שקל. הללו צימקו את ההון העצמי של החברה למיליון שקל בלבד ורואי החשבון שלה מציינים, כי להמשך פעילותה, מחויבת החברה לקבלת מימון נוסף ועמידה בתוכנית אסטרטגית ותוכנית התייעלות שאימצה במטרה לשפר את תוצאותיה העסקיות.

החברה מנהלת כיום דיונים עם בנקים שונים להסדרת מסגרות אשראי מתאימות. בעלי המניות בחברה, וגאון אחזקות בראשם, עשויים להידרש להביא כסף מהבית לאחר שבחודש יוני אשתקד הזרימו 2.2 מיליון שקל לקופתה של החברה. *