שיכון ובינוי עומדת להצטרף כשותפה מרכזית לקב' כרמלטון בהקמת פרויקט מנהרות הכרמל

עשויה להחליף את החברה הספרדית דרגדוס המחזיקה ב-40% מהמניות; הפרויקט מעוכב 7 שנים

קבוצת שיכון ובינוי עומדת להצטרף כשותפה מרכזית לזכיינית פרויקט מנהרות הכרמל, כרמלטון. שיכון ובינוי עומדת לסכם בקרוב את המגעים על הצטרפותה לפרויקט, בו יושקעו 170 מיליון דולר.

שיכון ובינוי תצטרף לחברות נדל"ן בולטות נוספות, השותפות בפרויקט: אשטרום, המחזיקה 20%; ונכסים ובניין, המחזיקה ב-20%. פי.בי, החברה האם של הבנק הבינלאומי, מחזיקה אף היא ב-20%. החברה הספרדית דרגדוס מחזיקה ב-40% מהפרויקט, ושיכון ובינוי עשויה להחליף אותה בקבוצה.

מימוש פרויקט מנהרות הכרמל עדיין לא וודאי עקב המחלוקות בין כרמלטון לבין משרד האוצר. בין היתר, ביקש באחרונה האוצר להוריד את מחיר הנסיעה שתגבה כרמלטון, דבר שיפחית את התשואה.

פרויקט מנהרות הכרמל מתעכב 7 שנים, בעיקר בגלל מחלוקת שהיתה בין כרמלטון לבין דיסקונט, הבנק שהתחייב לממן הפרויקט.

הצטרפות שיכון ובינוי לכרמלטון במקום דרגדוס תביא לכך שלא תהיה חברה זרה בפרויקט, בניגוד לתנאי המכרז.

כרמלטון זכתה ב-1998 במכרז להקמת 2 מנהרות באורך של 5 ק"מ שיחברו את צומת הקריות (הצ'ק פוסט) עם היציאה הדרומית של חיפה וחוף הכרמל. עלות הפרויקט במונחי 1997 היתה 170 מיליון דולר.

בשיכון ובינוי סירבו להתייחס לידיעה. לא ניתן היה להשיג את תגובת דרגדוס.