לאומי: התנודתיות בשוק תגבר; יתכנו 'רעשים' מהליך העברת התקציב בכנסת

האפיק הסולידי צפוי להמשיך להתחזק בשל תנועות הון לארץ, הציפיות האינפלציוניות הנמוכות וצמצום ההיצעים; בשבוע הקרוב צפוי השקל להיסחר בטווח של 4.45-4.35 לדולר

המדדים יסחרו בתקופה הקרובה על רקע ההתפתחויות המדיניות כשהתנודתיות צפויה לגבור על רקע רמות השערים הגבוהות. ההשקעה באג"ח הבינוניות נראית מעניינת ובתקופה הקרובה צפוי השקל להיסחר בטווח של 4.35-4.45 שקל לדולר. אלו הם עיקרי סקירת בנק לאומי לשוק ההון המקומי.

בלאומי מציינים כי שבוע המסחר הנוכחי נפתח בסערה תוך כדי עליות חדות של יותר מ-2% בכל המדדים, במחזורי מסחר גבוהים, על רקע המשך ההתפתחויות החיוביות באופק המדיני. גם בשאר ימי המסחר השבוע, הידיעה בדבר הפסגה בשארם בין שרון לאבו מאזן והפסקת האש שמחזיקה מעמד זה השבוע השני ברציפות, סיפקו דלק נוסף לעליות ובכל יום נרשם שיא חדש במדד המעו"ף אשר חצה בסוף השבוע את רף 640 הנקודות ואף חצה את רמת 650 הנקודות במהלך יום האתמול. בסיכום שבועי, מציינים כלכלני מחלקת המחקר של הבנק, רשמו כל המדדים עליות שערים אם כי בלטו בעליות החדות מניות ת"א 75 והיתר 30.

במבט לעתיד, המשך ההתפתחויות החיוביות בתחום המדיני והביטחוני צפויים להמשיך ולתמוך במגמה החיובית בבורסה. עם זאת נראה כי ברקע יתכנו רעשים בעקבות הניסיון להעברת התקציב בקריאה שנייה ושלישית בכנסת והמשך ההתנגדות ליישום תוכנית ההתנתקות שאת ניצניו הרגשנו בתחילת השבוע. רעשים אלו בשילוב הרמות הגבוהות בהן נסחרים המדדים צפויים בטווח הקצר להגביר את רמת התנודתיות בבורסה. בהמשך צפויה להימשך המגמה החיובית לנוכח היעדר אלטרנטיבות ורמת ריביות נמוכה בארץ ובעולם.

בלאומי מציינים כי השבוע חזרו עליות השערים החדות לאפיין את האפיק הסולידי ושוב העליות היו חזקות יותר באגרות בעלות המח"מ הארוך. במבט לעתיד מעריכים בבנק שהאפיק הסולידי צפוי להמשיך להתחזק בשל תנועות הון לארץ, הציפיות האינפלציוניות הנמוכות וצמצום ההיצעים. האגרות השקליות מציעות תשואה ריאלית עודפת על האגרות הצמודות בטווחים הבינוניים והארוכים.

באפיק השקלי, אגרות השחר לטווח הארוך מהוות אפיק השקעה מעניין, לפי כלכלני הבנק, זאת לנוכח רמת התשואות בהן, והצפי כי הריבית לא תעלה בטווח הקרוב. עם זאת, רמת הסיכון בטווחים הארוכים באפיק זה גבוהה בעיקר בשל החשש מעליית תשואות אגרות החוב בארה"ב ורמת התשואות הנמוכה היסטורית באפיק זה ועל כן מומלצת, לפי לאומי, האחזקה באגרות לטווח הבינוני.

האפיק הצמוד צפוי להתנהג בדומה לאפיק השקלי, להערכת הבנק. עיקר ההשפעה באפיק זה צפויה מכיוון המחסור בהיצעים בשל הירידה בהנפקות האוצר ומהעלייה בביקושים בשל כניסת כספים נוספים לשוק. במידה ויוסטו הגיוסים לחו"ל, בשל ניצול תנאי השוק, יושפע בעיקר אפיק זה.

בלאומי ממשיכים לציין כי ניתן לשקול השקעה באגרות חוב קונצרניות בעלות דירוג Investment Grade הנושאות תשואה עודפת על פני אג"ח מדינה.

בהתייחס לשוק המט"ח, בלאומי מעריכים שלפי שעה נראה כי היציבות היחסית באזורינו תמשיך לתמוך בהמשך המסחר של השקל-דולר בהתאם למגמת המסחר של הדולר אל מול המטבעות העיקריים בעולם והסנטימנט השלילי ממנו סובל הדולר זו תקופה ארוכה ימשיך להביא להיחלשותו גם אל מול השקל. זה צפוי אף לקבל תמיכה מהתפתחויות חיוביות באזורינו בתחום הביטחוני מדיני. עם זאת, יש לציין כי קשיים אפשריים ביישום תוכנית ההתנתקות והעברת חוק התקציב עשויים להביא לידי רעשים מקומיים בהתנהלות המסחר בשקל-דולר.

במבט לעתיד נראה כי בעת הנוכחית, שער החליפין יושפע ממגמות המסחר של המטבעות בעולם ומהמשך כניסתו של הון זר לישראל. הגורמים המרכזיים הצפויים להשפיע על תנועות ההון הינם קצב כניסת הזרים לשוק המקומי ובמיוחד לשוק ההון אל מול יציאת הון לחו"ל, כתוצאה מהשוואת שיעורי המס. בשבוע הקרוב צפוי השקל להיסחר בטווח של 4.45-4.35 שקל לדולר.