אגוד: התחזקות הדולר לא צפויה לשנות מהותית את קצב האינפלציה בארץ

מעריכים את קצב האינפלציה ל-2005 ב-2.3%; טווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב הינו 4.35 -4.40 שקל לדולר

"גורם חשוב, התורם למגמה החיובית בשוק, ממשיך להיות שע"ח שקל - דולר. חולשת הדולר בעולם, בעיקר מול האירו, ממשיכה להשאירו ברמה נמוכה גם מול השקל, ולמרות התחזקותו בשבוע החולף, לא צפוי מהלך זה לשנות מהותית את קצב האינפלציה בארץ, אותו אנו מעריכים לשנת 2005 בכ-2.3%". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם הכלכלית השבועית.

כאמור, מציינים הכלכלנים, המגמה החיובית בשוק המקומי נמשכת, למרות הדשדוש בבורסות ארה"ב. זאת, בשל המשך מגמת ירידת הריבית בארץ בפעם השלישית ברציפות לרמה של 3.5%, הציפייה לשיפור בתחום המדיני והרגיעה הביטחונית מול הפלסטינים, כולל פגישת פסגה המתוכננת ליום שלישי בין מובארק, אבו מאזן ושרון, הציפייה לצמיחה בארץ בשנה הבאה בשיעור של כ- 4%, בחירתה של אישיות כלכלית בשיעור קומתו של סטנלי פישר לתפקיד נגיד בנק ישראל וסקירות חיוביות של בתי השקעות זרים, דוגמת סיטיגרופ, על המצב הכלכלי בארץ, שמביאות לזרם השקעות זרות לשוק המקומי.

גורמי הסיכון נותרו המחלוקת סביב הנושא המדיני של ההתנתקות מחבל עזה, המצב הביטחוני בצפון רצועת עזה והמחלוקת סביב אישור תקציב המדינה, שאמנם עבר בקריאה ראשונה אבל יש עדיין לראות איזה שינויים יחולו בו עד לקריאה השנייה והשלישית בחודש מרץ, עם העלויות של הרחבת הממשלה.

טכנית - רמת התמיכה הקרובה למדד המעו"ף שוכנת ברמת 640 הנק', ואחריה קיימת תמיכה ברמת 634 הנק'. רמת ההתנגדות הקרובה נמצאת ברמת 650 הנק'.

ברמות הנוכחיות של מכפיל רווח נקי 14.6 במדד מניות המעו"ף ושל 16.5 במדד ת"א 100 ממשיכים להעריך באגוד, כי מחירי המניות נסחרים באופן מלא יחסית להתפתחויות החיוביות הצפויות בארץ ולכן ממליצים על משנה זהירות בהשקעה באפיק המנייתי.

המדד הצפוי לינואר הינו 0.2%-, לפברואר המדד הצפוי הינו 0.1% ולמרץ 0.3%. האינפלציה החזויה ל- 12 החודשים הקרובים הינה, כאמור, 2.3%.

הריבית הצפויה לסוף 2005 היא 4.7%.

הגורמים התומכים בהתחזקות הדולר בטווח הארוך:

• אי יציבות מדינית ופוליטית.

• הידרדרות משמעותית לאלימות עם יציאתה לפועל של תוכנית ההתנתקות.

• ציפיות להמשך עליית ריבית על הדולר וצמצום פער הריביות בין השקל לדולר.

• צמצום הגירעון הממשלתי ובמאזן המסחרי האמריקאי.

• הסלמה משמעותית במצב הביטחוני בארץ.

מצד שני, הגורמים התומכים בהיחלשות הדולר הם:

• יציבות ממשלתית.

• התקדמות בתהליך ההתנתקות המדינית.

• עליית תחזית הצמיחה לשנת 2005 בתמ"ג ל- 5% מצד שר האוצר.

• יישום מוצלח של התוכנית הכלכלית המשותפת למשרד האוצר ובנק ישראל לייצוב המשק והשגת צמיחה בשנה הבאה, יחד עם עמידה ביעד הגירעון של 4% בשנה הבאה.

• המשך זרם ההשקעות הזרות לישראל.

טכנית - טווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב הינו 4.35 -4.40 שקל לדולר. תמיכה קרובה שוכנת ב- 4.37 שקל לדולר. התנגדות קרובה שוכנת ברמת 4.40 שקל ו- 4.42 שקל לדולר.