HSBC: מחירי האשלג צפויים להישאר גבוהים עד תום העשור; כיל עדיין נסחרת בדיסקאונט

מעריכים את שווי החברה בטווח של 3-3.6 מיליארד דולר, כשהתחזית מתבססת על רווח חזוי של 23 סנט למניה ב-2005

שטף ההמלצות החיוביות על חברת כימיקלים לישראל נמשך, כשבנק ההשקעות HSBC יוצא היום בנייר חיובי על החברה בו מציינים בעיקר את המומנטום החיובי של עסקיה.

בבנק ההשקעות מציינים כי תחום האשלג הנמצא בסייקל חיובי לאחר עליית מחירים של 22% בשנה החולפת, אחראי לכ-70% מהרווח התפעולי של החברה. התחזקות מחירי האשלג, להערכת HSBC, הינה על רקע גידול בביקושים לעומת היצעים נמוכים יחסית. עוד כותבים, כי צמיחת הכלכלות בשווקים המתעוררים והיחלשות הדולר מול מרבית המטבעות, מאפשרת לשווקים הללו כוח קנייה גדול יותר, לרכישת מזון, עובדה אשר דוחפת את מחירי האשלג. הערכת HSBC למחירי האשלג, היא שהמגמות הללו ישתמרו עד תום העשור ויתמכו במחירי אשלג גבוהים עד אז.

בבנק ההשקעות מציינים עוד כי מחירי המוצרים התעשיתיים נמצאים אף הם ברמה גבוהה, ועלו בכ-24% במהלך השנה החולפת, זאת בשעה שמחירי התשומות נשארו יציבים, ובכך גדלים שולי הרווח. בהקשר הזה מציינים כי ירידת בתפוקות הייצור של הברום בסין, לאור עליה במחירי האנרגיה, משפרת את מיצובה של כיל בשוק המוצרים התעשיתיים. גם התחזית של בית ההשקעות לתחום זה היא שרמת המחירים הגבוהה תישמר.

לסיכום כותבים ב-HSBC כי לגבי שנת 2005 צופים לחברה רווח של 23 סנט למניה וכן צמיחה של כ-20% בפעילות חטיבת הדשנים, לרמה של 1.763 מיליארד דולר. לאור תחזית זו, מציינים כי מכפיל רווח חזוי של 10 לשנת 2005 מהווה הנחה גדולה עבור החברות הפועלות בתחום ונסחרות במכפיל ממוצע של 22. טווח המחירים לחברה, עפ"י מודל ה-DCF שביצעו בבית ההש'עות הוא 3-3.6 מיליארד דולר.