ביה"ד מנע מעיריית טייבה לפטר עובדים במסגרת תוכנית ההבראה

קבע כי הקיצוצים לא נעשו בהסכמת ההסתדרות - אלא בהסכמת ועד העובדים שאינו מוסמך לכך

בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב נעתר לבקשת ההסתדרות והוציא צו מניעה, האוסר על עיריית טירה לבצע פיטורים.

השופט אילן איטח קבע ,כי העירייה לא תוכל להוציא מכתבי פיטורים או להמשיך בהליכי הפיטורים שכבר החלו. עוד קבע, כי לא ייכנסו לתוקף הפיטורים שהיו אמורים להתחיל ב-27 בינואר.

עיריית טירה מקדמת תוכנית הבראה, שבמסגרתה החלה בהליכים לפטר עשרות עובדים ולקצץ משרות בהיקף של 25%. ההסתדרות טענה, באמצעות עוה"ד מור סטולר ומרדכי לוין, כי הפיטורים והקיצוץ נעשו שלא כדין.

ההסתדרות טענה, כי המו"מ לגיבוש תוכנית ההבראה בעירייה לא עלה יפה ולכן יש לחדש את ההליך המשפטי, שהוקפא בעקבות הסכם המסגרת שנחתם בין מרכז השלטון המקומי להסתדרות בעניין גיבוש תוכניות הבראה.

עיריית טירה טענה מנגד, כי היא מבצעת את ה;פיטורין מאחר שההסתדרות לא שיתפה פעולה בהליכי יישוב חילוקי דעות, שנקבעו במסגרת הסכם העקרונות הארצי.

השופט איטח קבע, כי הקיצוץ לא נעשה בהסכמת ההסתדרות, אלא בהסכמת ועד העובדים, שאינו מוסמך לכך. עוד קבע, כי יש להמשיך ולגבש את תוכנית ההבראה, בהתאם למתווה הסכם העקרונות הארצי.

בית הדין הורה לעיריית טירה להגיש להסתדרות את תוכנית הפיטורין והקיצוצים. ההסתדרות, מנגד, תפטור עם ועד העובדים את חילוקי הדעות בקשר לתוכנית הפיטורין. (ס"ק 159/04,158/04).