עזריאלי בדרך לאבד את השוכר המוביל - בזק; החברה נמצאת במו"מ עם מגדלי ב.ס.ר בבני-ברק

מעוניינת לשכור בבני-ברק 38 אלף מ"ר ל-15-10 שנים, במקום 17 קומות בעזריאלי; צפויה לשלם 50 מיליון ד' לאורך התקופה

חברת בזק מנהלת מו"מ מתקדם לשכירת בניין ב.ס.ר בבני-ברק. כך נודע ל"גלובס". היקף העיסקה לאורך כל התקופה נאמד ב-50 מיליון דולר. בזק שוכרת כיום 17 קומות בבניין המשולש במרכז עזריאלי, וחוזה השכירות שלה מסתיים בסוף 2008.

בניין ב.ס.ר נמצא בפינת הרחובות בן-גוריון-אבא הלל בבני-ברק ובזק עשויה לשכור את הבניין, בשטח כולל של 38 אלף מ"ר, ב-11 דולר למ"ר לחודש, בחוזה לתקופה ארוכה של 15-10 שנה. בזק תשכור בחוזה נפרד חברה מנהלת לכל הבניין. בנוסף, בזק תשכור 700 חניות ב-85 דולר לחניה.

עם סיום החוזה עם עזריאלי, תעבור הנהלת בזק לבניין ב.ס.ר. בכוונת החברה גם להעביר לבניין המשרדים את תחנות החברה הפזורות בגוש דן. בזק תרכז בבניין את יחידות המטה, הכוללות את מערך ההנהלה היושב במגדל המשולש בשטח של 22 אלף מ"ר; יחידת המחשבים, המאכלסת כיום בניין בן 13 אלף מ"ר במתחם הבורסה בר"ג; ושתי יחידות מטה הממוקמות בירושלים, בשטח כולל של 5,000 מ"ר.

חברת אנגלו-סכסון ת"א, המשווקת את הפרויקט, מסרה, כי אכן מתנהל מו"מ עם בזק, ואם הוא יצליח - אכלוס הבניין צפוי בעוד שנה, לאחר ביצוע עבודות פנים שיימשכו שמונה חודשים.

פרויקט מגדלי ב.ס.ר הוקם בידי חברת ב.ס.ר והוא כולל שני בנייני משרדים סמוכים, בשטח כולל של 65 אלף מ"ר, בבני-ברק וברמת-גן. ההיקף הכספי של הפרויקט נאמד ב-120 מיליון דולר. הכסף גויס באמצעות קבוצת רכישה בת 134 משקיעים.

חברי קבוצת הרכישה ייאלצו לוותר על תקופת שכירות של בין חצי שנה לשנה לשטח של 22 אלף מ"ר, בשל התחייבות בזק בעזריאלי עד סוף 2008.

לדברי מנהל מחלקת המסחר ומבעלי רשת אנגלו-סכסון, עמוס גלזר, "נכון שקיימת בעיית זמנים. עם זאת, לבזק כשוכרת מספר יתרונות בולטים, ולכן אני מעריך שנבצע את עבודות הגמר במשך תקופה ארוכה יותר". הנהלת ב.ס.ר פועלת כעת לקבל הסכמה מלאה מכל המשקיעים, ונראה שהם יסכימו להשכיר את הבניין לבזק, הנחשבת לשוכרת טובה.

חברת ב.ס.ר אישרה את הידיעה ומסרה, כי "העיסקה מורכבת ביותר וככל הנראה המו"מ יסתיים לפחות בעוד כחודש. הנהלת בזק התרשמה מבניין המשרדים שלנו, ובכוונתם לאכלסו במערך ההנהלה ובסניפים אחרים של בזק הפזורים באיזור".

חברת בזק מסרה בתגובה: "אנו מנהלים מגעים לשכירת בניין ב.ס.ר, והבניין מעניין אותנו בשל מיקומו ואיכותו. עם זאת, קיימות בעיות הכרוכות בריבוי בעלויות בפרויקט, וכן קיים פער לגבי הוצאות ההתאמה".

לדברי חברת קנית השקעות, שבבעלות דוד עזריאלי, בימים אלו מתנהל מו"מ מתקדם על הארכתו של חוזה השכירות.