השותפים הישראליים יוצאים מפרטנר

פולאר, יורוקום ואלרון מוכרות את מניותיהן לפרטנר עצמה ובעקיפין להאצ'יסון ב-230 מיליון דולר ובדיסקאונט של 15%

מהלך פיננסי מורכב שתוכנן במשך חצי שנה ונחשף ב"גלובס" לפני חודשיים, הבשיל היום (ג') ואיפשר לבעלי המניות הישראליים בפרטנר לבצע את האקזיט שלהם מחברת הסלולר.

יורוקום, פולאר ואלרון מוכרות את מניותיהם לפרטנר, כך שבעלת השליטה האצ'יסון תגיע למעשה לאחזקה של 51%. למתב ניתנה אופציה להצטרף בעתיד למכירה, המבוצעת ב-15% מתחת לשער מניית פרטנר בבורסה. לאחר ההודעה על המכירה, עלה שער פרטנר בקרוב ל-3%.

בסך הכל מדובר במכירה של 18.1%-17.2% ממניות פרטנר. מניות אלו יהפכו למעשה למניות רדומות, כך ששווי השוק יתחלק על כמות פחותה של מניות.

החברה תשפר את התשואה להון עבור בעלי המניות הנותרים - האצ'יסון, הציבור ואולי מתב. היא גם תגדיל, על-פי חישובי פרטנר, את הרווח למניה באופן מיידי ב-10.8%. העיסקה כולה צפויה להסתכם בכ-230 מיליון דולר. אם מתב תצטרף לעיסקה, השווי הכולל שלה יסתכם ב-250 מיליון דולר.

החברה מסרה, כי היא מנהלת מו"מ מתקדם עם הבנקים הישראליים כדי לקבל את ההלוואה הדרושה לרכישת המניות, ובנוסף לכך היא בוחנת אפשרות לגיוס הכסף באמצעות הנפקת אג"ח בישראל או בחו"ל.

פרטנר פירסמה אמש (ב') את דו"חות הרבעון הרביעי, המצביעים על גידול של 13% בהכנסות ל-1.3 מיליארד שקל. ההכנסות בכל שנת 2004 צמחו ב-15% לשיא של 5.141 מיליארד שקל. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-131.4 מיליון שקל, והרווח לכל שנת 2004 - ב-471.6 מיליון שקל.