ביהמ"ש אישר הקמת מרכז מסחרי של 25 אלף מ"ר ברמת דניה בירושלים

היזמים: מנהלים מו"מ עם הריבוע הכחול, הולמס פלייס, קפה הלל ועוד

אושרה תוכנית להקמת מרכז מסחרי בשכונת רמת דניה בירושלים. בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה את בקשת המתנגדים לבטל את התוכנית המאושרת.

יוזמת התוכנית, חברת חצרי אלף בית - קידום פרויקטים, הודיעה, כי בעקבות פסק הדין היא חידשה את המו"מ עם הריבוע הכחול, קפה הלל, הולמס פלייס, פוטו דניה וחברת פארם מובילה להשכרת שטחים בפרויקט. מדובר בפרויקט בין הרחובות גולומב ופן-וגלבר בשטח 9.66 דונמים. היא כוללת הקמת מבנה המשלב שימושי מסחר, מרפאות וספורט בשטח בנוי של 25 אלף מ"ר.

המתנגדים, תושבי שכונת רמת דניה והמרכז הקהילתי בקרית יובל, טענו, כי התוכנית תגרום לפגיעה קשה במרקם התכנוני השכונתי ובפארק עליו היא מתוכננת להיבנות.

עוד טענו, כי נפלו פגמים בהליך קבלת החלטה בוועדה המחוזית. לדבריהם, ההחלטה התקבלה בהעדר תשתית עובדתית מספקת, תוך דחיית עמדת העירייה והשתתפות אסורה של מהנדס העיר, אורי שטרית, בדיונים הפנימיים של הוועדה.

השופט יורם נועם קבע, כי בהחלטת הוועדה המחוזית בדבר הפקדת התוכנית למרות שבמקור החליטה לדחות אותה, לא נפל פגם שבכוחו לבטל את ההחלטה, וזאת למרות שהוועדה המחוזית לא התייעצה עם הוועדה המקומית בעניין שינוי עמדתה.

לדברי נועם, הוועדה המחוזית מוסמכת לדון בהפקדת תוכנית פעם נוספת כאשר ישנם שינויים בתוכנית. החלטת הוועדה המחוזית התקבלה משיקולים ענייניים ומקצועיים הנוגעים לטובת הכלל, לאחר שנפרשו בידי מהנדס העיר, ובהם הצורך בהגדלת שטחי המסחר ברובד השכונתי, הרובעי והעירוני.

גם החלטת ועדת המשנה להתנגדויות לדחות את ההתנגדויות, היא החלטה סבירה. לדברי נועם, הוועדה איזנה במכלול שיקוליה בין האינטרסים של בעלי הקרקע לבין אלו של תושבי השכונה.

לעניין השתתפותו של שטרית בדיון החוזר קבע נועם, כי לא הוכח ששטרית השתתף בפועל בדיון הפנימי בוועדה. הוא רק השיב לשאלות בדיון שקדם לדיון הפנימי. יחד עם זאת, ציין נועם, נפל פגם בכך שלא נרשמו דבריו של שטרית בפני מליאת הוועדה, אך פגם זה אינו מחייב לבטל את ההחלטה.

לדברי היזמים, שטחי המסחר בפרויקט הושכרו ב-35 דולר למ"ר לחודש, שטחי המרפאות ב-29 דולר למ"ר, ושטחי הספורט - ב-25 דולר למ"ר. (עת"מ 471/04).