מחלף קסם ייחנך ביום ג'

במעמד ראש הממשלה ושרי האוצר (אם יהיה), התשתיות הלאומיות והתחבורה, תחנוך חברת כביש חוצה ישראל ביום שלישי הקרוב, את מחלף קסם. הטקס יתקיים בצהריים והעברת התנועה תתבצע בלילה שאחרי כן, בין יום שלישי לרביעי. התכנון המקורי היה לחנוך את המחלף ביום ב', אך לוח הזמנים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכתיב דחייה של הטקס ודחייה של פתיחת המחלף ביממה.

המחלף, שיהיה מהגדולים במדינה, נבנה על ידי חברת סולל בונה בעלות של כ-144 מיליון שקל (במחירי חוזה) ובנייתו נמשכה כשנתיים. הוא תוכנן על ידי חברה למדידות והנדסה אזרחית והגשרים שבו תוכננו ע"י משרד ירון שמעוני שחם.

פתיחת המחלף הוקדמה בחודשיים לעומת התכנון המקורי והוא ישרת את התנועה הבאה מאזור השומרון, ראש העין, מזרח כפר סבא ויישובי הכוכבים, ויחבר בעתיד את כביש מס' 6 (חוצה ישראל) עם כביש מס' 5 (חוצה שומרון) וכביש 444 (ראש העין-ג'לג'וליה). בכך יהווה אחת מנקודות המפתח של כביש חוצה ישראל.

המחלף נבנה בשני מפלסים ויש בו 5 גשרים, באורך כולל של כ-1,500 מטרים, ובהם הגשר הארוך ביותר במדינה, שאורכו כ-740 מטר. בגשר המרכזי (בכביש מס' 5) ממזרח למערב יהיו שני נתיבים, בהם תותר התנועה לכל סוגי כלי הרכב. בכוון ממערב למזרח, יהיה נתיב אחד, בו תותר התנועה לכלי רכב עד 4 טון בהתאם להנחיית משרד התחבורה. בשלב הבא ייבנה גשר נוסף, תואם, ואז תותר התנועה לכל כלי הרכב, בשני הכיוונים, ב-3 נתיבים לכל כיוון.

מחלף קסם הוא המחלף השני הנבנה על ידי חברת כביש חוצה ישראל. הראשון היה מחלף בן-שמן, שנחנך באפריל 1997. שני המחלפים נבנו מתקציב המדינה, כחלק ממחויבותה של המדינה בסלילת חוצה ישראל ובגלל הצורך בקיומם של מחלפים אלה גם ללא קשר לכביש חוצה ישראל.

צומת קסם הינו אחד הצמתים הפקוקים ביותר בשעות השיא. כיום חולפים בו כ-85.000 כלי רכב ביממה והצפי הוא, שבשנת 2010 יחלפו בו למעלה מ-170.000 כלי רכב ביממה.

בשטח המחלף עובר המוביל הארצי, קווי מתח-על של חברת החשמל ומסילת הברזל, שהתוואי שלה שופץ וחודש כחלק מהעבודות במחלף. בתכנון המחלף ובבנייתו הובאה בחשבון אפשרות החיבור עם רכבת הפרברים העתידית ותוכנן חניון "חנה וסע" לנוסעי הרכבת. תכנון המחלף נעשה תוך הקפדה על היבטים ארכיטקטוניים וסביבתיים ובשטחי המחלף ניטעו אלפי עצים ושיחי נוי

צרו איתנו קשר *5988