מחצית ממניות השליטה ב-BATM תקשורת נמכרו בלונדון תמורת כ-28 מ' דולר

חברת ברוקרים בריטית בה שותף בנק לאומי תיווכה בעיסקה * את המניות מכר אחד משני המייסדים, גרשון ברס * הערכות: ג'ורג' סורוס בין הרוכשים

חברת הברוקרים הבריטית SHORE CAPITAL GROUP הודיעה היום (ב') כי תיווכה במכירת %36.9 ממניות חברת התקשורת הישראלית BATM. בעיסקה, מכר אחד משני מייסדי BATM, גרשון ברס (65), את מניותיו בחברה תמורת 16 מיליון ליש"ט (כ-28 מיליון דולר).

הרוכש העיקרי בעיסקה היה דיוויד גולדמן, יו"ר הדירקטוריון הבריטי של BATM, שמחזיק לאחר העיסקה יחד עם בני משפחתו כ-%22 ממניות החברה. ביתרת %15 המניות שהועברו בעיסקה מחזיקות קרנות בריטיות גדולות וככל הנראה גם איל הכספים היהודי ג'ורג' סורוס.

יצויין כי SHORE CAPITAL GROUP שימשה כחתם בהנפקת BATM מיולי 96' בבורסת ה AIM של לונדון. בדצמבר אשתקד רכש בנק לאומי %25 ממניות חברת הברוקרים הבריטית.

בעקבות העיסקה, ביסס מנכ"ל BATM, צבי מרום, את שליטתו בחברה. מרום מחזיק %35 ממניות החברה והיה הגורם הפעיל בה, שעה שהשקעתו של ברס נשאה אופי פיננסי. BATM נוסדה על ידי מרום וברס בשנת 91' והיא מפתחת ומייצרת ציוד תקשורת נתונים. ביולי 96' הונפקה החברה באנגליה וגייסה 12.5 מיליון דולר לפי שווי של 60.5 מיליון דולר לאחר ההנפקה.

בשנה האחרונה זינקו מניות החברה בשיעור של כ-%30 והיא נסחרת כיום לפי שווי של 90 מיליון דולר, %50 מעל מחיר ההנפקה. עיסקת המכירה של מניות ברס נעשתה במחיר ממוצע של 1.31 ליש"ט למנייה, נמוך ב-%25 ממחירן של המניות בבורסת ה AIM של לונדון.

מנכ"ל BATM, צבי מרום מסר היום כי בעקבות מכירת המניות, פרשו ברס ויוסי אגל מדירקטוריון החברה, ובמקומם ימונו דמויות מוכרות בשוק ההון הבריטי. מרום הביע שביעות רצון מהמהירות שבה בוצעה העיסקה, המעידה לטענתו על הערכתם של המשקיעים את BATM: "אנחנו חושבים שהמשקיעים החדשים יאפשרו גידול בחברה. אני גם שמח שהמשקיעים במניות החברה רואים בטוב, שלא כמשקיעים בחברות הייטק אחרות. אני מקווה שהמשקיעים ב-BATM ירוויחו כמה שיותר בחברה".

BATM, המתמחה בפיתוח ציוד תקשורת נתונים ומעסיקה כ-100 עובדים במפעלה שביוקנעם, היא הצלחה בולטת על רקע האכזבות שסיפקו בדרך כלל החברות הישראליות שהונפקו בלונדון. החברה הנפיקה לפי מחזור מכירות של 7.6 מיליון דולר ורווח נקי של 2.6 מיליון דולר ב-95', סיימה את שנת 97' עם הכנסות של כ-11 מיליון דולר ורווח של כ-1.6 מיליון דולר. על לקוחות החברה נמנים י.ב.מ ו-3-M