התמוטטות רובננקו: כונס לצמרת בוני הארץ; יישאר צו עיכוב היציאה לשמואל רובננקו

ביהמ"ש העליון דחה בקשה של חברת צמרת בוני הארץ למנוע את מינויו של כונס נכסים לצורך אכיפת שיעבודים לטובת א.י.ע יובלים השקעות

שופט ביהמ"ש העליון, אליקים רובינשטיין, דחה בקשה של חברת צמרת בוני הארץ (לשעבר רובננקו) למנוע את מינויו של כונס נכסים, לצורך אכיפת שיעבודים לטובת א.י.ע יובלים השקעות.

צמרת בוני הארץ, התנגדה למימוש השיעבודים בטענה, כי אלה נרשמו ביוזמת חברת א.י.ע יובלים פחות מחודש לפני המועד שבה התבקשה הקפאת הליכים לחברת צמרת, וזאת בזמן שאחד מבעלי המניות של יובלים משמש דירקטור בחברת צמרת וניהל את החברות הזרות שלה.

ביהמ"ש המחוזי דחה את הטענה. רובינשטיין מציין, כי נימוקי ביהמ"ש המחוזי נראים לו ונימוקי הנגד אינם יכולים לקעקע את פסק הדין במחוזי במישור העקרוני. רובינשטיין אומר, כי כיום יש לכאורה הודעה מותנית בדבר החוב, וההיסטוריה אינה מבשרת טובות בקשר להמשך.

במקביל, דחה בית המשפט המחוזי בת"א את בקשתה של ציפורה רובננקו להורות על ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ נגד בעלה שמואל רובננקו. לטענתה, באמצעות עו"ד רמי בובליל, יש לבטל הצו כדי לסייע למנהל המיוחד על נכסי בעלה באיתור נכסים וכספים לתועלת הנושים.

לטענתה, בעלה החל לעבוד בחו"ל בייעוץ לגורמים שונים ובשכר חודשי של כ-3,000 דולר ומדי חודש הוא יכול להעביר לקופת הנושים 1,000 דולר עד לגיבוש הסדר נושים.

בתגובה טען המנהל המיוחד על נכסי שמואל רובננקו, עו"ד יוסף מולאור, כי הבקשה לאפשר לשמואל להיכנס ולצאת מישראל כאוות נפשו היא פריבילגיה בלתי סבירה ובלתי מקובלת בנסיבות העניין. (בש"א 896/05, פש"ר 2129/03).