תביעה בסך 150 אלף שקל נגד התוכנית "כלבוטק"

העיתונאי דני לבנשטיין תובע את רפי גינת ואת זכיינית ערוץ 2 רשת, בטענה לפגיעה בזכויותיו בעת שידור חוזר של כתבה על שימורי כרוב

העיתונאי דני לבנשטיין הגיש לביהמ"ש השלום בת"א תביעה בסך 150 אלף שקל בטענה להפרת זכויות נגד רפי גינת ורשת, המשדרת את התוכנית "כלבוטק" אותה מפיק ומגיש גינת.

לבנשטיין שימש ככתב בתוכנית "כלבוטק" בשנים 1979-1994, כשזו שודרה בערוץ הראשון. לטענתו, במסגרת עבודתו הכין כתבה תיעודית שצולמה במצלמה נסתרת, ונושאה היה אופן הכנת שימורי הכרוב החמוץ במפעלי פרימן, כתבה ששודרה במארס 1982.

הכתבה חשפה, כי הכנת שימורי הכרוב נעשית באמצעות דריכה על הכרוב בתוך חביות ע"י פועלים נעולים מגפיים, המתהלכים באותם מגפיים על רצפת המפעל המזוהמת לפני היכנסם לחביות הכרוב.

לדברי לבנשטיין, המיוצג בידי עו"ד עמית דולב, הכתבה שהיתה דרמטית וסנסציונית, זכתה להד תקשורתי עצום, היתה מזוהה עימו ושימשה לו למקור לגאווה ולהאדרת שמו והמוניטין שלו.

בתביעה נאמר, כי באוגוסט 2004 שידרו הנתבעים במסגרת תוכנית לציון מלאת 25 שנים לתוכנית "כלבוטק" (לבנשטיין מציין, כי התוכנית משודרת כבר מזה כ-30 שנה, אולם הנתבעים העדיפו להתעלם מהשנים הראשונות בהן הוביל את התוכנית דניאל פאר) קטעים מתוך עשר הכתבות הבולטות, הטובות והסנסציוניות ביותר אשר שודרו בה.

לטענת לבנשטיין, כתבתו בנושא הכרוב החמוץ היתה מהבולטות שבאותן כתבות אם לא הבולטת ביותר בהן. אולם, לדבריו, הוא נדהם לגלות שהקטעים ששודרו מתוך הכתבה, פגעו אנושות ורמסו ברגל גסה את זכויותיו המוסריות בה.

לדבריו, בכתבה הוכנסו סילופים, פגימות ושינויים, ונעשו בה פעולות שיש בהן משום הפחתת ערך ביחס לכתבה, העלולים לפגוע בכבודו או בשמו. זאת ועוד: שמו לא הוזכר כלל ולא ניתן לו כל קרדיט על הכתבה.

גינת אף טרח לציין בפתיח הכתבה ביטויים כמו : "הלכנו, ראינו, צילמנו" ודומיהם, וזאת על מנת לטעת את הרושם המוטעה, כאילו גינת הוא העומד מאחורי הכתבה הסנסציונית ולא לבנשטיין.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 18058/05).