דובק: המיסוי על סיגריות מיועד לטיפול וריפוי חולים

טוענת, שהמדינה לא נטלה חלק בפיתוח מערך רפואה מונעת, שמטרתו צמצום היקף גורמי הסיכון ולא נקטה בשום פעולות אחרות באופן שימנע את ייחוס התחלואה והתמותה לנזקים בריאותיים הנובעים מעישון סיגריות

דובק שלחה הודעה לצד ג' נגד המדינה, בעקבות תביעת נזקי גוף שהגיש נגדה רפאל ניסים בוחבוט, מהוד השרון. בוחבוט (55) היה בעל מפעל למתכות ומעשן כבד במשך 30 שנה של סיגריות מתוצרת דובק, הוא קטוע רגל ימנית נכה בשיעור של 100% וסובל ממחלת כלי דם קשה. לטענת בוחבוט נכותו נגרמה לו עקב העישון הכבד.

דובק טוענת, כי המדינה הציגה מצג ברור וחד משמעי, כי ההכנסות הנובעות ממיסוי על סיגריות מיועדות לשמש לטיפול ולריפוי חולים דוגמת התובע ואם הכספים לא הועברו למטרות שלשמן יועדו, המדינה לא קיימה את המצג שהציגה ולא השתמשה בהכנסות האמורות למטרות שלשמן נועדו.

לדברי דובק, היא הסתמכה על אותו מצג תוך שינוי מצבה לרעה. דובק טוענת כי מטרת חלק מהמיסוי על הסיגריות היא לשקף את הנזק הבריאותי הנטען והמוכחש שסיגריות גורמות למעשנים וללא מעשנים. על כן מן הראוי שהמדינה תקיים ותפצה את דובק בגין כל סכום שתחוייב בו.

דובק טוענת, שהמדינה לא נטלה חלק בפיתוח מערך רפואה מונעת, שמטרתו צמצום היקף גורמי הסיכון ולא נקטה בשום פעולות אחרות באופן שימנע את ייחוס התחלואה והתמותה לנזקים בריאותיים הנובעים מעישון סיגריות.

(ת.א. 1082/05).