שתי תביעות על זיוף כרטיסי ישראכרט ועסקאות מוכחשות

אולג מליכוב וסרגיי ורזינבסקי מואשמים בשימוש בכרטיסים מזויפים ב-44 אלף ש'; חברת מונדיאל טורס מואשמת בעסקאות מוכחשות ב-26 אלף ש'

ישראכרט הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך 44 אלף שקל נגד אולג מליכוב וסרגיי ורזינבסקי מקריית-חיים. המשטרה עצרה וחקרה את השניים בחשד לשימוש ב-6 כרטיסי ישראכרט מזויפים. ישראכרט טוענת, כי השניים ביצעו רכישות בסכומים גבוהים שלא שולמו על-ידי בעלי הכרטיסים, בסכום המגיע ל-44 אלף שקל.

לדברי ישראכרט באמצעות עו"ד אדוה דר, בעלי הכרטיסים הודיעו לה שהכרטיסים שלהם זויפו, וכי בוצעו בהם רכישות שלא על-ידם. ישרכארט זיכתה את חשבונם והגישה תלונה במשטרה.

בתביעה נאמר, כי ישראכרט בודקת מקרים נוספים שבהם היא סבורה ששני הנתבעים מעורבים, והיא שומרת לעצמה את הזכות לתקן את סכום התביעה אם יימצאו שימושים נוספים לא חוקיים שבוצעו על-ידם.

ישראכרט ופועלים אמריקן אקספרס הגישו תביעה נוספת לבית המשפט בהליך של סדר דין מהיר, נגד חברת מונדיאל טורס מפתח-תקווה בסך של 26 אלף שקל.

ישראכרט ופועלים אמריקן אקספרס טוענות, כי מונדיאל טורס ביצעה עסקאות בכרטיסי אשראי שהן הנפיקו לה ולאחר העברת תמורת העסקאות לחשבונן, הודיעו המחזיקים בכרטיסים על ביטול העסקאות בגין כשלון תמורה מלא.

לדברי ישראכרט ופועלים אמריקן אקספרס, היקף העסקאות המוכחשות, כמו גם הצטברותן בתקופה כה קצרה, מעידים על התנהלות שלא כדין והעברת עסקאות פיקטיביות לצורך קבלת כספים שלא כדין.

טרם הוגשו כתבי הגנה. (ת.א 18075/05). (ת.א 18081/05).