משפחת לבנת ואודי רקנאטי בדרך להשתלט על ממן: במו"מ מתקדם לרכישת החזקות כנפיים

תעבורה מחזיקה כיום שליש ממניות ממן בעוד הבורוביצ'ים ימכרו החזקתם בחברה, 25%, בהתאם להנחיות שטרום בעקבות ההשתלטות על אל-על

משפחת לבנת בדרכה להשתלט על חברת ממן. חברת כנפיים , הבעלים של חברת התעופה ארקיע ובבעלות האחים בורוביץ', הודיעה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם למכירת החזקותיה בממן לקבוצת תעבורה, שבשליטת משפחת לבנת, ולנפתלי השקעות, שבבעלות אודי רקנאטי.

כיום מחזיקה תעבורה כשליש ממן, כשכנפיים מחזיקה בה כ-25%. עדיין לא נחתם הסכם מחייב בין הצדדים.

כנפיים מסרה עוד, כי צד שלישי, הטוען כי הציע הצעה לרכישת החזקות כנפיים בממן, הודיע לכנפיים כי הוא שוקל נקיטת הליכים משפטיים כנגד חתימת ההסכם עם הרוכשים. אולם, בכנפיים סבורים כי טענותיו של הצד השלישי לא יעכבו המו"מ.

קבוצת כנפיים ממשיכה לפעול למכירת פעילות התעופה שלה, דהיינו ארקיע (למעט החכרת מטוסים), וכן אחזקות בתחום התיירות והלוגיסטיקה, וזאת בעקבות השתלטות החברה על אל על, ובעקבות הנחיית הממונה על ההגבלים העיסקיים, דרור שטרום. פרט למכירת האחזקות בממן מסופי מטען תמכור כנפיים כ-24% ממניות איסתא ליינס, כ-25% ממניות קשרי תעופה וכ-25% ממניות ארנון פז.

לאחרונה דיווחה כנפיים כי היא במו"מ עם שני מציעים למכירת פעיליותיה בארקיע (פרט לפעילות החכרת המטוסים), תוך שביקשה הצעות נוספות עבור פעילויות אלו.