פרשת המרכזיות: בג"ץ דחה עתירת בזק למנוע הכרזתה כצד להסדר כובל

בזק טוענת: כוונת הממונה בהכרזה האמורה היא להוציא מהחברה כספים

בג"ץ דחה אתמול (ד') את העתירה של בזק כנגד הממונה על ההגבלים העסקיים למנוע את הכרזתה כצד להסדר כובל בפרשת המרכזיות יחד עם תדיראן ולטרד.

בשנת 1998 החלה הרשות להגבלים עסקיים לחקור את בזק, תדיראן וטלרד בחשד לקיום הסדר כובל בעניין המרכזיות שקנתה בזק משתי החברות. אשתקד הגיע הממונה להסדר עם תדיראן וטלרד שלפיו ישלמו החברות שמונה מיליון שקלים תמורת הפסקת ההליכים נגדן והתחייבות שלהן שלא לקיים הסדר כובל נוסף בעניין.

בזק לא הגיעה להסדר עם הממונה בעניין וכאמור בעקבות כך הודיע לה הממונה כי הוא עומד להכריז עליה כצד להסדר הכובל. בזק עתרה לבג"ץ, באמצעות עו"ד דן כהן, בטענה, כי לא קיבלה את כל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לה בטענה לחיסיון המסמכים.

בזק טענה, כי לא ניתנה לה זכות שימוע וכי כוונת הממונה בהכרזה האמורה היא להוציא ממנה כספים. במהלך הדיון העירו השופטים דורית בייניש, יהונתן עדיאל ואלייקים רובינשטיין, כי בעת שימוע מקובל שהמדינה לא מראה ממסכים שהיא חושבת שהם חסויים והדבר לא פוגע בזכות השימוע.

המדינה באמצעות עו"ד אבי ליכט טענה, כי רוב הידע הנמצא במסמכים החסויים קיים אצל בזק וכי הממונה ניסה להגיע עימם להסכמות בעניין אשר לא נענו.

נימוקי השופטים לדחיית העתירה יינתנו במועד מאוחר יותר, על בזק הוטלו 20 אלף שקל הוצאות משפט.