העולם בכף ידו: וורלדגרופ מממנת למנכ"ל רכישת מניות ב-12 מיליון שקל

אודי אמיר ירכוש, בהלוואות נון-ריקורס, כ-8.5% ממניות וורלדגרופ של צביקה בארינבוים

חצי שנה לאחר שמונה למנכ"ל חברת וורלדגרופ הולדינגס שבשליטת צביקה בארינבוים, יכול אודי אמיר להתגאות בתנאים שמנהלים ותיקים ממנו בחברות גדולות הרבה יותר, יכולים רק לחלום עליהם. וורלדגרופ, מתברר היום, מעמידה לאמיר הלוואות בהיקף של מעל 12 מיליון שקל לרכישת מניות החברה.

אמיר, שכבר מחזיק 4.99% ממניות חברת ההשקעות של בארינבוים בעקבות הקצאה קודמת, יזכה להקצאה פרטית נוספת של 4.19% נוספים מהון החברה. עם השלמת ההקצאה, יחזיק אמיר ב-8.58% מההון של וורלדגרופ, בעל המניות השני בגודלו לאחר בארינבוים.

במועד ההקצאה, תעניק וורלדגרופ לאמיר הלוואת נון-ריקורס בסך של 5.9 מיליון שקל, למימון רכישת המניות. קרן ההלוואה צמודה למדד המחירים ונושאת ריבית שנתית של 4%. אמיר התחייב לפרוע את ההלוואה עד סוף דצמבר 2010, בדומה להלוואה קודמת, של 6.2 מיליון שקל, אשר שימשה אותו לרכישת אחזקתו הנוכחית.

הבטוחה היחידה לפרעון ההלוואות הינן המניות, המוקצות לאמיר, כמו בפעם הקודמת, במחיר של 22 שקל למניה 4% מעל מחיר השוק של המניות (המשקף לוורלדגרופ שווי של 135 מיליון שקל).

אמיר מונה ביולי 2004 לכמנכ"ל וורלדגרופ. קודם לכן שימש כמשנה למנכ"ל בחברת הכשרת הישוב אחזקות ביטוח משך ארבע שנים. בתפקידו הקודם היה אמיר מעורב בעיסקה בה רכש בארינבוים, באמצעות חברת רובומטיקס, מניות בחברות הבנות הכשרה ביטוח וב.ס.ס.ח תמורת 10 מיליון שקל כאשר בין הצדדים נחתם הסכם לפיו מעניק בארינבוים שירותי ייעוץ להכשרה ביטוח תמורת 250 אלף שקל בשנה, לתקופה של 7 שנים. מדובר היה במעין "עיסקת ברטר" שבה מכרה רובומטיקס להכשרת הישוב ביטוח נכס מקרקעין הסמוך לעיר קלן בגרמניה תמורת 3.5 מיליון דולר, מכירה שהותירה בידיה רווח הון שמן.

וורלדגרופ, החברה שאותה מנהל אמיר כיום, פועלת בשלושה תחומים עיקריים: חברה בת בארה"ב העוסקת בתחום של פתרונות תוכנה לתעשיית הביטוח הקבוצתי; פעילות בתחום התקשורת באמצעות סאטקום מספקת שרותי תקשורת באמצעות לווין; ופעילות בתחום הספנות באמצעות החברה הבת וורלדגרופ שיפינג. לאחרונה, רכשה החברה את מניות השליטה בחברת זאבי מחשבים, שלד בורסאי י ללא פעילות.

אחזקתה העיקרית של וורלדגרופ היא בחברה הבת סאטקום מערכות, הנסחרת לפי שווי של 93 מיליון שקל. סאטקום הודיעה השבוע על רכישת החברה המתחרה, IP Planet שבשליטת יורוקום. תמורת הבעלות בחברה, שעוסקת בתחום התקשורת הלוויינית והקווית ללקוחות בחו"ל, תשלם סאטקום סכום של כ-36 מיליון שקל.

סאטקום עצמה עוסקת במתן שירותי תקשורת מקומית ובינלאומית, המבוססת בעיקר על תקשורת לווינית. בספטמבר 2004 רכשה את חברת גאיה-קום, שמספקת שירותי תקשורת ניידת באמצעות לוויין (אירידיום). החברה פועלת בנישות בהן יש לה יתרון יחסי ופוטנציאל גידול משמעותי, כגון רשתות תקשורת מקומיות, תקשורת נתונים בינלאומית וקישוריות בינלאומית.

צביקה בארינבוים, המשמש כיו"ר וורלדגרופ, הסביר את הרכישה בכך ש"על פי קצב הצמיחה של שתי החברות, צפוי היקף המכירות המאוחד שלהן להפוך אותן לשחקן משמעותי בשוק התקשורת עם פריסה כלל עולמית. אנו בוחנים אפשרויות נוספות בחו"ל, כולל ביצוע רכישות נוספות, וכן נשקול אפשרות לגיוס הון בבורסה בלונדון".

סאטקום סיימה את תשעת חודשים הראשונים של שנת 2004 עם הכנסות של כ-56 מיליון שקל, רווח לפני מימון ופחת של כ-14.2 מיליון שקל ורווח נקי של כ-7.2 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של כ-39 מיליון שקל המממן כ-49% מסך המאזן ובקופת החברה נמצאים, לאחר גיוס אג"ח שביצעה, כ-65 מיליון שקל.