קבוצת סוארי-יוכמן מקימה קרן השקעות בהיקף 100 מיליון דולר

קרן SKY במתכונת פרייבט אקוויטי צפויה לגייס 100 מיליון דולר להשקעות ביי-אאוט ולתת ליווי צמוד לחברות שבהן תשקיע

קבוצת סוארי-יוכמן, בראשות פרופ' יצחק סוארי, רו"ח צבי יוכמן ורו"ח ניר דגן, מקימה קרן פרייבט אקוויטי. כך נודע ל"גלובס". הקרן, שתיקרא SKY, צפויה לגייס 100 מיליון דולר להשקעות ביי-אאוט (BUY OUT). בתגובה אישר דגן את הידיעה, אך סירב להוסיף פרטים.

בראש צוות ההקמה של הקרן עומדים השותפים בפירמה יוכמן ודגן. השניים נמצאים כעת בעיצומו של רואד שואו לגיוס הון הקרן בין גופים מוסדיים וחברות ביטוח. היעד לסגירה ראשונית של הקרן נקבע ל-50 מיליון דולר, והוא צפוי להסתיים עד סוף מאי 2005. מיד לאחר מכן תחל הקרן לפעול, וזאת במקביל להגדלת ההון המגויס ל-100 מיליון דולר, תוך פנייה גם לגופים מחו"ל.

SKY צפויה להישען על הידע שנצבר בקבוצת סוארי-יוכמן, ולהוות מוצר משלים לפעילות הקבוצה בתחומים אחרים: ייעוץ, הערכות שווי, מיזוגים, רכישות, הבראה וניהול חברות במשבר.

עוד נודע, כי מדיניותה המוצהרת של SKY היא ללוות באופן צמוד את החברות שבהן היא מתכוונת להשקיע, תוך כוונה לחולל בהן שינוי ולעזור בתהליך יצירת הערך.

הקרן לא תשקיע בסטארט-אפים טכנולוגיים, אלא בחברות בשלות עם תזרים מזומנים ומודל עסקי. בנוסף לכך, בכוונת הקרן לשתף פעולה בהשקעות גדולות עם קרנות אחרות, תוך ניצול היתרונות היחסיים של כל קרן, באופן דומה למתרחש בתעשיית ההון סיכון.

בישראל פועלות כיום מספר קרנות פרייבט אקוויטי. העיקריות שבהן הן מרקסטון, פימי, פורטיסימו ופייט. גורמים בשוק ההון העריכו היום, כי בישראל יש כר נרחב לפעילות קרנות פרייבט אקוויטי נוספות.

בקרנות פרייבט אקוויטי נהוג מודל רווחים שבו המשקיעים מקבלים את 8% הראשונים של התשואה. 2% נוספים יגיעו למנהלי הקרן, ואילו כל תשואה מעבר ל-10% תתחלק בין המנהלים למשקיעים ביחס של 80/20. ההערכות הן, כי גם SKY תפעל במודל זה.