מזל של מתחילים: רווח של 3.6 מיליון שקל לגילאון בשוק המניות

השליטה בחברה, שעוסקת בניהול תיק ני"ע, נרכשה בנובמבר ע"י הדר שמיר ומנשה גייזלר

המזל מאיר פניו לבעלי השליטה החדשים בחברת גילאון השקעות , שמאז רכשו את מניותיהן, בחודש נובמבר 2004, חוו קפיצה של 300% בשוויין. כעת מתברר, כי להשבחת השווי נילווה גם שיפור בתוצאות העסקיות של גילאון, עד לאחרונה חברה חסרת פעילות.

היום מדווחת החברה, כי עם סיכום תוצאותיה הכספיות לשנת 2004, עולה כי הרווח מפעילותה אשתקד (שנוצר ברובו בחודש דצמבר) הסתכם בכ-800 אלף שקל. בחודשים ינואר-פברואר 2005, עולה מהודעת החברה, אף שופרו תוצאותיה של גילאון, העוסקת מזה שלושה חודשים בניהול עצמי של תיק ני"ע (נוסטרו). הרווח מפעילותה בחודשיים אלה הגיע ל-2.8 מיליון שקל. גילאון מוסרת, כי מוצאת לנכון למסור הודעה זו עוד בטרם פרסום הדו"חות, מאחר ומדובר בתוצאות מפעילות חדשה, שטרם השתקפה בדו"חות הכספיים של השנה החולפת.

גילאון, הנשלטת בידי קבוצת משקיעים הכוללת את מנשה ולילי גייזלר, דנשר שיווק וניר שמיר, הודיעה היום גם על הקצאת 5.6 מיליון אופציות לקבוצה של 10 משקיעים חיצוניים ובמחיר של 50 אג' לאופציה. מחיר המימוש של האופציות עומד על 5 שקלים למניה (לעומת מחיר שוק של 4.5 שקלים למניה). עם מימושן המלא, יהוו האופציות 41% מהון החברה.

מדובר בגיוס ההון השלישי של גילאון מאז הועברה בה השליטה בחודש נובמבר מידי הראל השקעות ואיש העסקים ספי שלגי (בעלי מליבו) לפי 1.36 שקלים למניה. בעקבות השלמת העסקה אישר דירקטוריון גילאון הקצאה של מניות ואופציות לבעלי השליטה ולמשקיעים חיצוניים, המהוות מעל 50% מהון החברה, במחירי שפל של 50 ו-55 אג' למניה.

בסוף ינואר הודיעה החברה, הנסחרת כבר בשווי של 36 מיליון שקל, על גיוס הלוואה של 3 מיליון שקל מחברת הכשרת הישוב ביטוח. ההלוואה, בריבית של 8.5% לשנה צמודה למדד, ניתנת להמרה במניות גילאון לפי שער של 3 שקלים למניה. בהנחה של המרת כל קרן ההלוואה להון, תחזיק הכשרה ביטוח 11% ממניות גילאון.