מיקרוסופט העולמית תטמיע טכנולוגיה של ווייבס בחלונות

הפיתוח של החברה הישראלית יהפוך לסטנדרט במערכת ההפעלה החל מגירסת 2000

מיקרוסופט העולמית חתמה הסכם רישוי עם החברה הישראלית ווייבס (Waves), לפיו תשמש הטכנולוגיה של החברה במערכות ההפעלה העתידיות של מיקרוסופט העולמית.

מיקרוסופט תטמיע את ה-TrueVerb של ווייבס ב-DirectMusic - מימשק תיכנות, שמאפשר למפתחים לשפר את איכות המוסיקה ביישומים שייכתבו עבור מערכת ההפעלה חלונות. "העיסקה למעשה הופכת אותנו לסטנדרט בחלונות 2000 ואילך", אומר גלעד קרן, מנכ"ל החברה וממייסדיה.

הפיתוח של ווייבס מאפשר יצירת הד מלאכותי כדי ליצור אשליה של מרחק וחלל ברצף קול. ה-TrueVerb מסוגל לחקות תצלילים של חדרים, פרוזדורים וחללים אקוסטיים אחרים, ויוצר את הרושם, כאילו המוסיקה מתנגנת בחלל המדומה. תודות לתוספת של וייבס, תישמע המוסיקה ב-DirectMusic, כאילו היא מתנגנת באולמות קונצרטים, חדרים קטנים, או איצטדיוני ענק.

הפיתוח כבר נכלל במספר מוצרים לצרכן, כולל מוצרי "תיאטרון ביתי" (home theater), כרטיסי קול, מוצרי מולטימדיה, משחקים וכלי נגינה.

"ה-TrueVerb של ווייבס יסייע לנו להעלות את המוסיקה על פלטפורמת החלונות לרמה חדשה, ולשפר בהרבה את חוויית ההאזנה של המשתמשים שלנו", אמרה טרודי ברסל, מנהלת תוכנית ה-DirectMusic במיקרוסופט על העיסקה.

ווייבס, שהחלה לפעול ב-93', היא חברה פרטית, המפתחת ומשווקת תוכנה לעיבוד אותות וממשקי משתמשים לשוקי המולטימדיה והקול המקצועיים בסביבת חלונות ומקינטוש. החברה פיתחה 20 אלגוריתמים שונים לשיפור קול. לחברה מרכז פיתוח בתל אביב ושלוחות מכירות ושיווק בארה"ב ובבריטניה.

מייסדי ווייבס הם מאיר שעשוע (35) וגלעד קרן (39). בחברה מושקע בנק הפועלים והיא מנהלת משא ומתן לגיוס הון פרטי באמצעות בנק ההשקעות ג'רוסלם גלובל.

קרן מסר, כי שווי הההסכם עדיין אינו ידוע. "אבל הערך המוסף יהיה בעיסקאות שנקשור עם חברות חומרה, שייאלצו ליצור תשתית שתאפשר להשמיע את המוסיקה שפותחה באמצעות הטכנולוגיה במלוא איכותה", אמר קרן. לדבריו, מיקרוסופט בחרה דווקא בטכנולוגיה של ווייבס "כי אנחנו מוכרים מאוד בסביבה של המקצוענים, וידועים בתור ספקים של הטכנולוגיה הטובה ביותר".

לדבריו קיבלה החברה בשנה שעברה החלטה לעבור לתחום הצרכני, וחתמה עיסקה עם מוטורולה, להפצה ומכירה של טכנולוגיה אחרת של החברה, המאפשרת הקטנה של רמקולים תוך שמירה על איכות הבאסים. כמו כן חתמה החברה הסכם הפצה עם חברת הסחר הגדולה טומן, להפצת רכיבים של הטכנולוגיה בשוק היפאני.

לווייבס 50 עובדים, ובשנה שעברה רשמה מכירות בשיעור של 3.5 מיליון דולר. מדפסות לעסקים קטנים חברת HP ישראל הכריזה על סדרת מדפסות הלייזר החדשה 2100 HP LaserJet, המיועדת לעסקים קטנים ולמשתמשים ביתיים העובדים מהבית. לדברי החברה, המדפסת מאפשרת הדפסה מהירה יותר מן הנהוג עד כה במדפסות מסוג זה, חיבור קל ונוח יותר של מחשבים ואפשרות לחיבור ישיר לציוד היקפי נוסף, כגון סורק. המדפסות עובדות בסביבת פי.סי, מקינטוש ויוניקס. בסידרה שלושה דגמים, שמחירם נע בין 904 דולר ל-1,276 דולר, לפני מע"מ.

אלה יעקבי