יד בנימין: הביקוש גבוה, המינהל ימשיך בשיווקים

בעקבות הביקוש הגבוה למגרשים ביד בנימין בקרב הציבור החרדי והדתי, עומד המינהל לשווק בקרוב מספר מגרשים נוספים להרחבת היישוב הקהילתי. השיווק יכלול שני מתחמים בני 6 מגרשים כל אחד, לבניית שתי יחידות דיור בכל מגרש, ובסה"כ 32 יח"ד צמודי קרקע. שטח מגרש נע בין 530 מ"ר ל-630 מ"ר. מחיר מינימום למגרש הוא 680 אלף שקל. מתחם נוסף לבנייה רוויה הוא של 40 יח"ד, כאשר מחיר מינימום הוא 543 אלף שקל. הוצאות הפיתוח במתחם הן 2.34 מיליון שקל.

יד בנימין הוא יישוב קהילתי דתי חדש במועצה אזורית נחל שורק, בה מתגוררים כיום כ-3,000 תושבים ב-4 יישובים חקלאיים בעלי צביון דתי: בני ראם, קיבוץ חפץ חיים, בית חלקיה ויסודות. במקור, פעל ביד בנימין מוסד חינוכי, והמינהל פעל לשינוי התב"ע להקמת יישוב קהילתי המיועד ל-500 יחידות דיור באמצעות האדריכל אבי חינקיס.

ביישוב מתוכננים בתים צמודי קרקע במגרשים של חצי דונם, בתים דו-משפחתיים ובנייה חצי רוויה בבניינים בני 3 ו-4 קומות. כמו כן, מתוכנן אזור תעשייה קלה שגודלו 60 דונם בכניסה ליישוב.

יצוין, כי במכרז הקודם שפרסם המינהל היה הביקוש למגרשים גדול פי 3 מההיצע במכרז. המינהל שיווק 192 יחידות דיור, חלקן בבנייה צמודת קרקע וחלקן בבנייה רוויה. המחירים שהוצעו היו גבוהים ממחיר המינימום בצורה ניכרת. לדוגמא, מגרש של חצי דונם שמחיר המינימום היה 71,560 שקל נמכר ב-150 אלף שקל.

האטרקטיביות של המגרשים מוסברת גם על רקע נגישותו לצירים ראשיים: כביש 6, 7, 3 ו-40. בעתיד מתוכננת הקמת תחנת רכבת במחלף שורק.

בנוסף, לפני כשבוע זכה יזם במכרז למתחם מקרקעין להקמת פרויקט דיור מוגן ביישוב, בשטח של כ-23,000 מ"ר בכ-2 מיליון שקל. כן שווקו 3 מגרשים למטרת תעשייה, ושני מגרשים ישווקו בקרוב.

המינהל מסר, כי בקרוב הוא מתכנן לשווק מתחמים בשיטת הרשמה והגרלה לתושבי המקום, שיכללו 16 מגרשים דו משפחתיים (32 יחידות דיור) ו-25 מגרשים המיועדים ליחידת דיור אחת.

המועצה אזורית נחל שורק מסרה, כי קיימת התעניינות לרכישת מגרשים במקום מצד משפחות בגוש קטיף, ולאור זאת ביישוב נשמרים מגרשים המיועדים לתושבי הגוש שיהיו מעוניינים לעבור אליו.