מנהל הגבייה לשעבר של חברת חלמיש הורשע בנטילת שוחד מיני

שניים מתוך תשעת האישומים עניינם קבלת שוחד מיני מנשים קשות יום, בתמורה להפחתת חובן לחלמיש

יעקב (ג'קי) כהן, לשעבר מנהל הגבייה של חברת חלמיש הורשע בבית משפט השלום בת"א בשורת מקרים של נטילת שוחד מיני, הטרדות מיניות, מירמה והפרת אמונים.

מבין תשעת האישומים, השניים הראשונים חמורים במיוחד מאחר ועניינם הוא בקבלת שוחד מיני מנשים קשות יום, בתמורה להפחתת חובם לחלמיש. באישום הראשון התבטא השוחד המיני בכך שכהן קיים עם המתלוננת, דיירת חלמיש, יחסי מין פעמיים בדירתה.

המתלוננת העידה, כי כהן אמר לה, כי יעזור לה ויפחית את חובה לחלמיש ואמנם הפחית את החוב. באישום השני נאמר, כי לאחר שהמתלוננת סירבה להצעתו של כהן לקיים עימו יחסי מין בתמורה להפחתת חובה, שלח לביתה חוקר של החברה כדי להטרידה.

המתלוננת המשיכה לסרב ואז הוא אמר לה "אל תדאגי עם כל מספר ירד לך החוב ואת תלויה רק בי". על-פי כתב האישום, נעתרה המתלוננת להפצרותיו וללחצו של כהן שנמשכו זמן רב והוא הצליח לקיים עימה פעם אחת יחסים מלאים בבית מלון.

באישום השלישי נאמר, כי כהן על-פי דרך פעולתו רשם למתלוננת פתק ובו נאמר "תתחילי לשלם ואחר כך אני אבטל לך חלק מהחוב תתקשרי אלי, מצאת חן".

על-פי האישום הרביעי, כהן הגיע בלא הודעה מוקדמת לדיירת של חלמיש והציע לה לקיים עימו קשר מיני תמורת הפחתת חובה לחברה. כהן אמר לה: "אני יביא את הקפה ואת את הקצפת" ברומזו על כוונתו לקיים עימה יחסי מין. באישום החמישי הוא אמר למתלוננת, כי יוכל להפחית את חובה ב-10 אלף שקלים רק בתנאי שתהיה נחמדה אליו. באישום השישי נאמר, כי רשם למתלוננת על פתק את מספר הטלפון האישי שלו וביקש להיפגש עימה.

המתלוננת הבהירה לו, כי היא אינה מעוניינת בכך אולם לא אמר נואש והמשיך להטרידה בטלפון ולהבהיר לה, כי היא נתונה בידיו וכי הוא מעל כולם בחלמיש ויכול להשפיע על עניינה.

באישום השביעי נאמר, כי כהן הבהיר למתלוננת שהגיעה לחברה כדי לברר מדוע בוטלה ההנחה שלה היתה זכאית, כי יסדר את דמי השכירות ויחזיר לה את ההנחה בתנאי שתקיים עימו יחסי מין.

באישום השמיני נאמר, כי כהן לא הסתפק בשוחד מיני אלא דרש וקיבל בחמישה מקרים שונים סכום הנע בין 10 אלף שקל ל-12 אלף שקל מדיירי חלמיש וזאת בגין הפחתת חובם לחברה. בגין אירוע זה הוא הורשע בקבלת שוחד כספי. כהן זוכה מחמת הספק מעבירה של גניבת כספים.

בפני בית המשפט הובאו מקרים נוספים של הטרדות מיניות אולם אלו לא הוכנסו לתוך כתב האישום שכן מקרים אלה לא הבשילו לכדי עבירה אולם הם תמכו בהרשעתו של כהן. גזר הדין יינתן על-ידי השופט חנן אפרתי, ב-14 באפריל.