דירקטור לשעבר במירס: לבטל פס"ד המחייב אותי לרכוש מניות אמפל בחברה במיליארד שקל

פיטר ברום, אזרח שוויצרי, טוען כי כתב התביעה לא הומצא לו, ולפיכך ביהמ"ש בישראל לא מוסמך ביחס אליו

פיטר ברום, המחזיק בדרכון שוויצרי, מבקש מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב לבטל את פסק הדין שניתן נגדו בהיעדר הגנה, שעל פיו חויב כנושא משרה במירס תקשורת, לרכוש את מניותיה של אמפל תקשורת במירס בסכום של יותר ממיליארד שקל. על-פי פסק הדין, הוא הפר את חובותיו כלפי אמפל תקשורת כדירקטור במירס.

לטענת ברום, באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט ורן שפרינצ'ק, כתב התביעה לא הומצא לו כדין, ולפיכך בית-המשפט בישראל כלל לא רכש סמכות ביחס אליו ומכאן גם שלא היה עליו להגיש כתב הגנה.

בנוסף, הוא טוען, לא חלה עליו חובה להגיש כתב הגנה, משום שאמפל תקשורת לא שילמה אגרת בית-משפט, כמתחייב מן התביעה שהגישה.

לדברי ברום, שכיהן כדירקטוריון במירס עד דצמבר 2004, עניינה של התביעה של אמפל היא סכסוך מסחרי בין אמפל, המחזיקה בשליש מהון המניות של מירס, לבין מוטורולה ישראל, המחזיקה בשני שלישים הנותרים, ביחס לניהול מירס.

ברום טוען, כי אמפל בחרה, ממניעים זרים, לשרבב לתביעתה נגד מוטורולה גם את שמותיהם של נושאי משרה במירס, ובהם ברום כנתבעים באופן אישי, וזאת בהיעדר כל עילה כלפיהם וללא כל בסיס משפטי.

לדבריו, אין ספק כי אם ייקבע כי יש ממש בתביעתה של אמפל נגד מוטורולה, הרי שתביעתה נגד נושאי המשרה במירס תידחה מכל וכל. שכן בהנחה כי כל האמור בכתב התביעה אמת, אמפל לא יכולה להיות זכאית לסעד המופרך שביקשה מנושאי המשרה לרכוש את אחזקותיה במירס תמורת יותר ממיליארד שקל.

לדברי ברום, שבעת הנתבעים הנוספים בתביעה קיבלו מבית-המשפט ארכה להגשת כתב הגנתם, עד מתן החלטה בבקשתם לסילוק על הסף של כתב התביעה בשל אי-תשלום אגרה מספקת על ידי אמפל.

לבקשה צורף תצהיר של סמנכ"ל משאבי אנוש במוטורולה ישראל, יהודה פורת, שבו נטען, כי ברום אינו ולא היה עובד מוטורולה או מירס, ולא נשא בכל תפקיד בשתי החברות, למעט כהונתו כדירקטור במירס עד דצמבר 2004. (ת"א 1643/04).