מונה בהסכמה מפרק זמני לחברת מונלייט אלחוט

המבקשים: החברה היא חדלת פירעון, ואם לא ימונה לה מפרק זמני קיים חשש לנכס המשמעותי היחיד שלה, שהוא קניינה הרוחני

שופטת בית-המשפט המחוזי בתל-אביב מינתה בהסכמה את עו"ד אהוד ארצי לתפקיד מפרק זמני לחברת ההיי-טק מונלייט אלחוט מרמת גן. החברה נוסדה באפריל 1999, ועיסוקה בתחום פיתוח ומכירת תוכנה לדחיסה ופריסה של ווידאו.

חברת נאור מערכות שילוט ודניאל זבולוני, בעלי מניות בחברה, ביקשו מבית המשפט למנות לה מפרק זמני. בבקשה נטען, כי מצבה הפיננסי של החברה אינו מאפשר לה למלא את התחייבויותיה, החברה היא חדלת פירעון, עובדי החברה הפסיקו את עבודתם ונושיה מתדפקים על דלתותיה.

לדברי המבקשים, החברה היא חדלת פירעון, ואם לא ימונה לה מפרק זמני, קיים חשש לנכס המשמעותי היחיד שלה, שהוא קניינה הרוחני. בבקשה נאמר עוד כי החל משנת 2000 ועד היום הושקעו בחברה כתשעה מיליון דולר ומכירותיה הסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר.

מייסדי החברה, עירא דביר ומיכאל בהגן, התנגדו לבקשה, וביקשו למנות לחברה נאמן ומנהל מיוחד שיאפשר את שיקומה והבראתה, וכן יחקור את הטענות כנגד יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל בדבר מעילה בחובות האמון שלו לחברה, והברחה לחו"ל של קניין רוחני ולקוחות, והבאתה למצבה הנוכחי בכוונת זדון.

הצדדים הגיעו להסכמה על מינוי בעל תפקיד חיצוני כמפרק זמני לחברה, ומסרו להכרעת השופטת את קביעת זהותו של המפרק הזמני. (פש"ר 1279/05).