סיום המסחר באחד העם: כור עלתה 3.3%; כלל תעשיות טיפסה 2.1% ואלביט מערכות 2.2%

[ לפורטל הפיננסי ][ לפורום הבורסה בת"א ] נייס עלתה 2.8%; אורמת עלתה 4%; טבע הוסיפה 0.4%; תדיראן קשר עלתה 1%

השבוע הראשון של הרבעון השני נסגר היום בנימה אופטימית, כאשר מדד המעו"ף הוסיף כ-0.8% והשלים עלייה שבועית של 1.2%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.6% ואילו מדד התל-טק ירד כ-0.6% והשלים ירידה שבועית של 0.6%. המחזור הסתכם בכ-783 מיליון שקל.

השבוע, כמו בכל התקופה האחרונה, השוק המשיך לדשדש והמחזורים נמוכים יחסית למה שהורגלנו לפני מספר חודשים. המחזור הגבוה ביותר נרשם היום. זאת כאשר לא מכבר מחזור יומי של למעלה ממיליארד שקל היה דבר שבשגרה. אחת ההנחות לירידה בהיקפי המסחר היא צמצום פעילותם של המשקיעים הזרים.

לאחר אישור התקציב וסיומה של תקופת הדו"חות לשנת 2004, שבה הציגו רוב החברות תוצאות טובות במיוחד, נראה כאילו המשקיעים מצפים כבר לטריגר הבא.

מניות הבנקים סיימו את השבוע במגמה מעורבת, מדד הבנקים הוסיף בסיכום שבועי כ-0.3%, מניית הפועלים עלתה כ-0.3% ובסיכום שבועי עלתה כ-1.4%, מניית לאומי השילה כ-0.6% ודיסקונט סיימה ללא שינוי.

עדכון המלצה לאלביט מערכות

יחידת המחקר של בנק בפועלים פרסמה היום עדכון המלצה למניית אלביט מערכות , בבנק מותירים המלצתם על "תשואת שוק" אולם מורידים את מחיר היעד ל-112 שקל, לעומת מחיר יעד קודם של 117.6 שקל. מניות אלביט מערכות עלו היום בכ-2.2% למחיר של 104.4 שקל.

בבנק הפועלים מציינים, כי החברה נמצאת כיום בתהליך קונסולידציה בתעשייה הביטחונית, מהלך שעד היום לא הגיע לידי מימוש. תהליך הרכישה של תדיראן קשר על ידי החברה נקלע לקשיים ורכישת פעילות תע"ש נמצאת רק בשלבים הראשונים. לטענת הבנק, שני התהליכים יתרמו לחברה בשנים הקרובות, אך נכון לעכשיו קיימת אי ודאות בכל הנוגע אליהם.

כמו כן מאמינים בבנק הפועלים, כי רכישת תדיראן קשר ופעילויות תע"ש צפויה להגדיל את המינוף של החברה ברמה גבוהה מדי לטעמם.

בתחזית ההכנסות של החברה לשנת 2005 צופים בבנק הפועלים, כי החברה תציג הכנסות של 1.01 מיליארד דולר, עלייה של 7.2% לעומת 2004, וברבעון הראשון מאמינים שהחברה תציג הכנסות של 230 מיליון דולר, שיפור של 7.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בהתייחסות לשיעור הרווח התפעולי, גורסים האנליסטים כי לחברה שיעור נמוך של 7% לעומת כ-8.5% לחברות הגדולות המתחרות איתה בענף. ללא קשר עלתה היום מניית תדיראן קשר ב-1% והשלימה עלייה שבועית של 4% ל-151.8 שקל.

חברת האחזקות כור , שבעבר שלטה בתדיראן (שתדיראן קשר הייתה חטיבה בתוכה), החלה היום בגיוס אג"ח בהיקף של כ-300 מיליון שקל, את הגיוס הובילו לידר ושות' וכלל פיננסים חיתום, הגיוס נעשה לגופים מוסדיים גדולים בלבד.

כור קיבלה זה מכבר דירוג A פלוס ממעלות לאג"ח בהיקף של עד 70 מיליון דולר, כשהאג"ח המונפק הנוכחי 'ישלם' ריבית של 3.75% צמוד למדד, ויהיה בעל מח"מ של 5 שנים. כמו כן, תנפיק החברה 500,000 אופציות להמרה במחיר מימוש של 300 שקל. מניית כור נסגרה היום בעלייה של 3.3% ל-242.9 שקל.

דיסקונט השקעות מנפיקה אג"ח

דיסקונט השקעות הודיעה אמש, כי תגייס כ-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ממשקיעים מוסדיים. מהחברה נמסר, כי הריבית והטווח לפירעון ייקבעו לקראת מועד ההנפקה. האג"ח עצמו ישא הצמדה מלאה למדד המחירים לצרכן.

כפי שפורסם באמצע חודש מארס ב"גלובס", ינצלו בחודשים הקרובים רבות מהחברות של אי.די.בי אחזקות , את האפשרות לגייס הון על בסיס הדו"ח השנתי. לאחר הגיוס של גב-ים ושל דסק"ש הנוכחי, עשויות להנפיק גם שורה של חברות הכוללת את כלל תעשיות, ישפרו ורשת שופרסל , שמניותיה עלו היום בכ-0.7% לאחר שמשקיע זר רכש בכ-6 מיליון שקל ממניות החברה בשער של 12.1 שקל למניה. המחזור במניה הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל.

נציין, כי מניית שופרסל השלימה היום זינוק שבועי של כ-7.8%.

חברת כלל תעשיות ואבנר שחם, מנכ"ל חברת מנועי בית שמש רכשו בנפרד, את חבילות המניות של אורמת (כ-13.3%) ומשפ' ברוניצקי (כ-31.5%) בחברת מנועי בית שמש תמורת כ-9 מיליון דולר. הסכמי המכירה נחתמו אתמול לפי שווי חברה של כ-20 מיליון דולר. כלל תעשיות, שהחזיקה 21% ממניות החברה, רכשה כ-15% מהמניות, כל מניות אורמת ומעט ממניות משפ' ברוניצקי, תמורת כ-3 מיליון דולר והגדילה את החזקותיה בחברה לכ-36%. אבנר שחם רכש כ-30% ממניות החברה ממשפ' ברוניצקי תמורת כ-6 מיליון דולר והגדיל את החזקתו בחברה לכ-35%. מניית כלל תעשיות סיימה את המסחר ב-2.1%, מניות אורמת ומנועי בית שמש עלו בכ-4% ו-11.1% בהתאמה.

מניית טבע הוסיפה כ-0.4%, לאחר שפתחה את היום בפער ארביטראז' חיובי של כ-1%. אתמול הופצה "שמועה", לפיה טבע מנהלת מגעים לרכישת חברת אימפקס האמריקאית. אך גורמים המעורים בעסקי טבע ציינו, כי מהלך זה אינו סביר, ושרכישת אימפקס תישאר, בשלב זה, בגדר "שמועה" בלבד. כזכור, לפני כחודש הודיעה חברת נוברטיס, כי היא רוכשת את חברת הקסל הגרמנית, ובכך נטלה את ההובלה בשוק הגנרי העולמי מידי טבע.

הזמנה לנייס בארה"ב

מניית נייס עלתה בכ-2.8%, לאחר שהודיעה היום על קבלת הזמנה מחברת Precision Response Corporation (PRC), לפריסת מערכת NICE Perform(tm) בשישה ממרכזי השירות המובילים שלה, אולם בחברת נייס סירבו לנקוב, בשלב זה, במחיר העסקה וציינו רק כי מדובר בעסקה משמעותית. חברת PRC היא ספקית מובילה של שירותי מיקור חוץ של מוקדי שירות בארה"ב ומחוצה לה.

מערכת ה-NICE Perform, תגדיל את יכולתה של PRC למצות את הערך החבוי באינטראקציות עם הלקוחות ותספק מידע קריטי למרכזי השירות ולארגון כולו. יישומים מבוססי אינטרנט יעניקו יתרונות ללקוחות PRC בכך, שיאפשרו כניסה למערכת ומעקב מרחוק אחר רמת השירות ללקוחות כמו גם, קבלת דו"חות אוטומטיים על משוב מהלקוחות. מערכת ה-Nice Perform מספקת כלים מתקדמים אשר ישפרו את תוכניות ההכשרה של נציגי השירות בכך שיספקו משוב ממוקד ודוגמאות ספציפיות של שיחות אידיאליות לנציגי השירות.

חברת אנגל משאבים פרסמה היום את תוצאותיה לשנת 2004 והודיעה (בהמשך לשני אקזיטים מרשימים בעסקיה בחו"ל אשתקד), כי התקשרה עם קבוצת משקיעים פרטיים מחו"ל במסמך עקרונות למכירת מלוא זכויותיה ב-9 מיקבצי דיור הכוללים 1,420 יח"ד המושכרות לממשלת ישראל (באמצעות עמידר). היקף העסקה צפוי להסתכם בכ-376 מיליון שקל והיא תניב לאנגל משאבים רווח הון של כ-90 מיליון שקל.

בשנת 2004 הפסידה אנגל כ-8.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.2 מיליון שקל ב-2003. הכנסות החברה מהשכרת נכסים וניהולם הסתכמו בכ-46 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממכירת נכסים הסתכמו כ-51 מיליון שקל, לעומת 91 מיליון שקל ב-2003, כתוצאה מהקטנת הפעילות היזמית בישראל ומצירוף שותף, קרן הייטמן לפעילות החברה במזרח אירופה.

מניית אנגל משאבים עלתה כ-1.7%.

השקל נחלש קלות הדולר עלה היום כ-0.09% לכ-4.37, והאירו הוסיף כ-0.36% ל-5.64.

בשוק הסולידי נמשכו היום העליות כשהשחרים הארוכים הוסיפו כ-0.3% והגלילים הארוכים עלו ב-0.2%.

שבת שלום. *