אורמת ומשפ' ברוניצקי מוכרים החזקתם במנועי בית שמש לכלל תעשיות ואבנר שחם ב-9 מ' ד'

לפי שווי חברה של 20 מ' ד'; אורמת תרשום בשל כך הפסד הון של 400 אלף ד' ברבעון הראשון

נוחי דנקנר מאמין במנועי בית שמש . כלל תעשיות , מקבוצת אי.די.בי , ומנכ"ל מנועי בית שמש, אבנר שחם, תרכוש את מניות אורמת ומשפחת ברוניצקי במנועי בית שמש.

חברת כלל תעשיות ואבנר שחם רכשו בנפרד, את חבילות המניות של אורמת (כ-13.3%) ומשפ' ברוניצקי (כ-31.5%) בחברת מנועי בית שמש תמורת כ-9 מיליון דולר. הסכמי המכירה נחתמו אתמול לפי שווי חברה של כ-20 מיליון דולר.

כלל תעשיות אשר החזיקה 21% ממניות החברה רכשה כ-15% מהמניות שנמכרו, כל מניות אורמת ומעט ממניות משפ' ברוניצקי, תמורת כ-3 מיליון דולר והגדילה את החזקותיה בחברה לכ-36%. אבנר שחם רכש כ-30% ממניות החברה ממשפ' ברוניצקי תמורת כ-6 מיליון דולר והגדיל את החזקתו בחברה לכ-35%.

קבוצת אורמת נכנסה להשקעה במנועי בית שמש בשנת 1994, זאת לאחר שהמדינה מסרה לה את ניהול המפעל שנקלע למשבר, בשנת 1992. אורמת רכשה את מניות המפעל מידי המדינה (60%) תמורת מיליון דולר ופראט אנד וויטני (40%) תמורת 5 מיליון דולר.

נציין, כי כתוצאה מהמכירה תרשום אורמת הפסד הון של כ-400,000 שקל כבר ברבעון הראשון של 2005.

חברת מנועי בית שמש עוסקת בשיפוץ והרכבה של מנועי סילון וחלקי מנועי סילון וכן בייצור של חלקים למנועי סילון, לרבות ייצור יציקות מדוייקות של חלקי מתכת למנועי סילון.

יהודה ברוניצקי, יו"ר אורמת (המכהן כיו"ר בית שמש וימשיך בשלב זה לשמש בתפקידו) מסר כי "אחרי למעלה מעשור בבעלות ובשותפות בניהול במנועי בית שמשנמכרת חבילת מניות אורמת וברוניצקי לידיים טובות, שיוכלו להצעיד את החברה להמשך שגשוג גם בעתיד".

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש אמר כי "קשה לתאר את הצלחת מפעל מנועי בית שמש ללא תרומתה של אורמת". הוא הוסיף כי "הוא רואה את השקעתו בחברה כהשקעה אסטרטגית ארוכת טווח".

במסגרת ההסכם האמור, תרכוש כלל תעשיות כ-15% נוספים מחברת מנועי בית שמש בתמורה לכ-3 מיליון דולר, ןתהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

צביקה לבנת, מנכ"ל משותף בכלל תעשיות אמר היום כי "העסקה תואמת את האסטרטגיה של החברה להגיע לאחזקה משמעותית בחברות איכותיות ובעלות פוטנציאל צמיחה".