שטף המלצות על מכתשים אגן: מריל לינץ' מעניקים מחיר יעד 'שמרני' של 31 ש'

בכלל פיננסים ובמיטב (אתמול) העניקו לחברה מחיר יעד של כ-32 שקל למניה, הגבוה בלמעלה מ-20% ממחיר השוק

לאחר שלמדו את התכנית האסטרטגית החדשה של מכתשים אגן , בתי ההשקעות המקומיים והזרים לא היו זקוקים לחשיבה מאומצת. יום אחד בלבד לאחר העלאת התחזיות של מכתשים אגן, זורם לשוק שטף של המלצות חיוביות על החברה המלמד על קונצנזוס בקרב האנליסטים לגבי עתידה.

אתמול היו אלה כלכלני מיטב שהעלו לחברה את מחיר היעד לרמה של 32 שקל למניה, והיום נוקבים כלכלני כלל פיננסים במחיר יעד דומה, כשמחלקת המחקר של מריל לינץ' 'מסתפקת' במחיר יעד של 31 שקל למניה.

האנליסטית יסכה ארז מכלל פיננסים כותבת בהמלצתה על החברה כי מעבר לתכנית האסטרטגית שהוצגה אתמול (ג'), פוטנציאל צמיחה נוסף עבור החברה הוא התפשטות מחלת החילדון בארה"ב. ארז צופה שמשרד החקלאות האמריקני יאשר חומרי הדברה נוספים לשימוש כנגד מחלת החילדון, מהלך אשר עשוי לפתוח בפני מכתשים שוק שנאמד בכ-250-600 מיליון דולר, לדבריה.

לאור זאת, ארז מעדכנת את מחיר היעד למניית מכתשים אגן מ-29 שקל ל-32 שקל, המשקף פרמיה של כ-22% על מחיר השוק הבוקר.

גם כלכלני מריל לינץ' אופטימיים לגבי החברה, ומציינים כי הופתעו מהעלאת התחזיות של החברה בשיעור כה ניכר, ומעבר להערכותיהם המוקדמות.

בבית ההשקעות מציינים כי לאור העובדה שיעד הצמיחה השאפתני שהציגה החברה מבוסס על רכישות, שוררת אי וודאות מסויימת לגבי התרומה העתידית של החברות הנרכשות.

לסיכום כותבים שלאור הערכה כי רק כ-50% מהרכישות יתרמו לרווחיה של מכתשים, מודל ה-DCF שלהם לחברה משקף מחיר יעד של 32.5 שקל למניה. עם זאת, לאור קרבתו היחסית למחיר היעד הקודם (שהתבסס על תחזית להכנסות של 2.5 מיליארד דולר ב-2009), ולאור הגישה השמרנית של מריל, מותירים בבית ההשקעות את תג המחיר של 31 שקל למניה.