מירס לביהמ"ש: הרב אמנון יצחק משתמש בתוכנה גנובה בשביל לחדור לתוכנת המכשירים

"הוא מדריך את הציבור כיצד לעקוף את 'עיקור' המכשירים לחרדים, בטענה שהונתה את הרבנים"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אסר זמנית על שורה של גורמים חרדיים לפרסם הדרכה ומידע בדבר האפשרות לחדור שלא כדין לתוכנת מכשירי הסלולר של מירס. את הצו הוציאה השופטת ורדה אלשיך לבקשת מירס ובעלת השליטה בה, מוטורולה.

הצו הוצא נגד וובדיזיין ומנהליה עופר אבנרי, אייל פיינגולד ויצחק קורן; יצחק נחשוני, העורך הראשי של הביטאון "ארבע כנפות"; חיים כפיר, העורך האחראי של הביטאון; חברת שופר ניוז, המו"ל של הביטאון; והרב אמנון יצחק, בעלי שופר ניוז.

מוטורולה ומירס טענו, כי המשיבים עושים בריש גלי מעשי חמס ופגיעה בזכויות ובציוד שלהם, ומעודדים את הציבור לחמוס תוכנה של מוטורולה ולפגוע בציוד של מירס.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי מוטורולה פיתחה תוכנה המכונה "CARRIER RSS", המיועדת לשימוש פנימי בלבד של מפעילות תקשורת העושות שימוש בטכנולוגיה המיושמת על-ידי מירס (IDEN).

לטענת המבקשות, באמצעות עוה"ד מיבי מוזר, תמיר גליק וירון חנין, המשיבים עשו שימוש מפר בתוכנה השייכת למוטורולה לצורך שינוי מערכת ההפעלה של מכשירי מירס.

השימוש הבלתי-מורשה בתוכנה מחבל במכשירי מירס המיועדים לקהילה החרדית, המתאימים לדיבור בלבד ללא אפשרות גישה לאינטרנט, שליחת SMS וחיוג למספרי תועבה. שימוש זה נועד להסיר את העיקור כדי לאפשר גישה חופשית בלתי מוגבלת לאינטרנט.

כמו כן, המשיבים פירסמו באתר האינטרנט שבשליטתם סרטון הדרכה והדגמה, המסביר לציבור כיצד ניתן לחדור לתוכנת ההפעלה של מכשיר מירס ולשנותה באמצעות הסרת העיקור. לאחר מכן, מאפשר המכשיר למשתמש לגלוש באינטרנט ולשלוח SMS.

לצורך ביצוע החדירה, נטען בבקשה, עושים המשיבים שימוש בלתי חוקי ובלתי מורשה בתוכנת RSS השייכת למוטורולה, שנגנבה ושוכפלה. לדברי המבקשים, עצם החזקת התוכנה בידי המשיבים והשימוש בה מעידים על כך, שהיא הושגה בדרך בלתי חוקית.

עוד נאמר בפנייה לבית המשפט, כי בסרטון ההדרכה של המשיבים נאמר, כי מירס הונתה כביכול את גדולי הרבנים, שכן לטענתם את מחסום העיקור ניתן לפרוץ בנקל על-ידי שימוש בתוכנה שניתן להשיגה חינם אין כסף באינטרנט.

לטענת המבקשות, הצגתן כמי שהוליכו שולל (כביכול) את גדולי ישראל, נועדה להשניא אותן על הציבור הדתי, לפגוע בתדמיתן ובמוניטין שלהם, ולהכשיל את המהלך של יצירת מכשירים כשירים לציבור הדתי והחרדי.

המבקשות טוענות, כי "עמותת הרבנים לענייני תקשורת" היתה ערה לכך שניתן באמצעות שינוי מערכות ההפעלה הפנימיות הצרובות של גוף המכשיר, להסיר את העיקור.

אלשיך קבעה בהחלטתה, כי קיים חשש ממשי לגרימת נזק בלתי הפיך למשיבות. היא הורתה להעביר את הבקשה לתגובת המשיבים בתוך חמישה ימים. (ה.פ 555/05)